دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های این سازمان در ماه محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، شامگاه چهارشنبه با حضور حجت الاسلام علی قلندری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد، سردار حسن حکمتیان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان هیئت های مذهبی محبان اهل بیت(ع) جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های ماه محرم، در مسجد صاحب الزمان(عج) یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست، چگونگی اجرای برنامه های ایام محرم و مسائلی همچون انتخاب سخنران و مداح، ساعت آغاز و پایان مراسم، ایجاد فضای معنوی و شور حسینی در شهر، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع) و بنرهای مربوطه را تشریح کرد.

وی با تاکید بر لزوم برقراری نظم و هماهنگی در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، افزود: دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به هیئت‌های مذهبی در سراسر استان اعلام می شود.

حجت الاسلام موسوی نیا عنوان کرد: هیئت های مذهبی که قصد طبخ غذای نذری را دارند هر چه سریع تر در سامانه «جهاد آرا » که مربوط به بنیاد علوی می باشد ثبت نام و درخواست کتبی خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: هیأت‌هایی که از اول محرم تا پایان دهه اول پخت دارند و حواله‌هایی از جهاد کشاورزی سهمیه سازمان تبلیغات اسلامی دارند که شامل اقلامی مانند برنج، روغن، گوشت و مرغ است، می‌توانند از روز شنبه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد مراجعه و حواله دریافت کنند و از بازرگانی کالای مربوطه را با قیمت مناسب‌تر از بازار تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: مسئولین هیأت ها که قصد دارند طی دو ماه محرم و صفر هیأت خود را بیمه کنند با توجه به این که بیمه رازی با سازمان تبلیغات اسلامی قراردادی منعقد کرده می‌توانند به بیمه مراجعه کنند و علاوه بر مبلغ تخفیفی از 25 درصد تخفیف دیگر نیز استفاده کنند.

موسوی نیا خاطرنشان کرد: هیأت مذهبی که در زمینه برق مشکل دارند می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد و اخذ نامه از اداره برق استان همکاری لازم را دریافت کنند. همچنین هیأت‌های شاخصی که در سطح شهرستان بویراحمد برنامه دارند زمان برنامه خود را هر چه سریع‌تر اعلام کنند تا توسط صدا و سیمای مرکز استان زیرنویس شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha