شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1036704
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
حجاب

حوزه/ حجاب یک حق الله است و عفاف و حجاب با هم مرتبط هستند هرکس که میخواهد عفیف باشد باید با حجاب باشد و هرکس که با حجاب است عفیف هم می‌باشد.

خبرگزاری حوزه| حجاب یک حق الله است و عفاف و حجاب با هم مرتبط هستند هرکس که میخواهد عفیف باشد باید با حجاب باشد.وهرکس که با حجاب است عفیف هم می‌باشد.
زن مسلمان وقتی توجه داشته باشد که او یک مسلمان است و بهترین زنان عالم یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی اوست ،پس باید حجاب خود را به بهترین شکل ممکن رعایت کند.
حجاب زن اورا از نگاه های بد مردان بیمار دل نجات میدهد.حجاب زن به او عزت می‌بخشد او را قابل احترام می کند که هرکس به خود اجازه ورود به حریم او را ندهد.
نه تنها مردان مومن هنگام ازدواج به انتخاب زن با حجاب وعفیف توجه دارند بلکه برخی از مردانی که قبل ازدواج با دختران بد حجاب ارتباط داشتند برای ازدواج ،زن عفیف وبا حجاب را انتخاب میکنند.زیرا میدانند که زنی که با حجاب وعفیف است به زندگی بسیار پایبند است .با مردان نامحرم در ارتباط نیست .زندگی با این زنان استحکام بیشتری دارد.میداند که همسر او حتی در محیط کار هم با مردان نامحرم ارتباط ندارد واین حجاب و عفاف زن در آرامش مرد هم مؤثر است.
حجاب و عفاف زن هم به خود زن آرامش و امنیت می‌دهد هم به همسر او آرامش میدهد.
بعضی از بانوان فکر میکنند که اگر همسر آنها اصرار بر بی حجابی داشته باشد می‌توانند بدون حجاب باشند در صورتی که حجاب حق الله است ودر قرآن در سوره نور آیه ۳۱ به آن تصریح شده .پس باید زن مسلمان از دستورات خداوند اطاعت کند واحکام اسلامی را برطبق میل و سلیقه خود تغییر ندهد .
دل نوشته:
من به عنوان طلبه به لطف خدا وعنایات حضرت زهرا سلام الله علیها با داشتن حجاب احساس امنیت و آرامش میکنم.حتی از زبان همسرم بارها شنیده ام که او نیز با حجاب من آرامش خاطر دارد.
از اینکه میبینم در جامعه اسلامی ایران عزیز مسئله حجاب روز به روز کمرنگ تر میشود بسیار بسیار ناراحت میشوم.چون دیده ام که رعایت نکردن حجاب باعث مشکلات زیادی در جامعه شده، بی بندوباری جوانان وحسرت پسرانی که موقعیت ازدواج را ندارند و پاشیده شدن زندگی هایی که این زنان ناخواسته باعث آن هستند.
یک زن بد حجاب در جامعه مانند عضو یک چرخه است که با بد حجابی خود شهوت مردان دیگر که حتی اگر متاهل باشند را بر می‌انگیزد زندگی آنها شاید با همین بد حجابی او نابود شود همسر زن بد حجاب هم ممکن است به زنان بد حجاب دیگر تمایل نشان دهد واین دور و تسلسل ادامه دار باشد واین زندگانی هم نابود شوند.
یکی از دلایلی که من تصمیم گرفتم طلبه شوم و بتوانم در جامعه مؤثر باشم همین رفتار بانوان ما بوده است.
متاسفانه زنان ما جایگاه مقدس زن بودن خود را فراموش کرده اند.اگر همه ما عفیف و با حجاب باشیم مشکلات بسیاری از جامعه برطرف میشود...
ان شاءالله به لطف خداوند وعنایت خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها بتوانیم موفق باشیم.ودر تبلیغ دین خدا و مخصوصا وظایف بانوان موثر باشیم.

مهناز بیات طلبه جامعةالزهرا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha