شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار مبلغان نخبه با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: همه ما می‌دانیم که بارزترین و موثرترین راه‌ها، تبلیغ چهره به چهره است و در این موضوع اهتمام جدی داریم، سخنرانی حضوری اصلی‌ترین راه این شیوه تبلیغ چهره به چهره است که بر دو قسم تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم در دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ترویج دین وظیفه اصلی ما است که باید به خوبی انجام شود و این وظیفه بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که متاسفانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن عقاید جوانان ما را هدف گرفته‌ است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که بارزترین و موثرترین راه‌ها، تبلیغ چهره به چهره است و در این موضوع اهتمام جدی داریم، سخنرانی حضوری اصلی‌ترین راه این شیوه تبلیغ چهره به چهره است که بر دو قسم تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: قسمت اول تبلیغ مناسبتی است که مبلغان به مناسبت یک ایامی مانند ماه رمضان برای ترویج و انتقال پیام دین به مناطقی اعزام می‌شوند، متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل گسترش ویروس کرونا اعزام مبلغان ما ۴ هزار الی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود و این کاهش آمار به کار تبلیغ لطمه زد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم افزود: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ به دلیل اینکه وضعیت کرونایی کشور آرام شده بود توانستیم ۹ هزار مبلغ را به مناطق مختلف از طرف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم اعزام کنیم.

وی عنوان کرد: به لطف خدا در ماه محرم امسال نیز تصمیم گرفته شده است؛ ۹ هزار مبلغ برای تبلیغ و انتقال پیام به مناطق مختلف اعزام کنیم اما در کنار این تبلیغ موسمی یک بخشی در دفتر تبلیغات به وجود آورده‌ایم که تبلیغ تخصصی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: مبلغان تخصصی در ۳۳ شاخه تخصصی از جمله ناشنوایان، کودک و نوجوان، دانشگاه‌ها، محیط‌های ورزشی و آسیب‌های اجتماعی کار تخصصی می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم گفت: سعی کردیم برای افرادی که تحصیلات یا اولویت‌ خاصی در زمینه‌های مختلف دارند تشکیل پرونده دهیم تا از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، این کارها بخشی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات است.

وی ادامه داد: بخش دیگری که در معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود آموزش‌های کاربردی است، همانطور که مستحضر هستید در بطن و متن حوزه علمیه آموزش‌هایی که داده می‌شود در قالب علوم اسلامی است، اما وقتی افراد می‌خواهند در صحنه جامعه ایفای نقش کنند احتیاج به مهارت‌افزایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: ما سعی می‌کنیم که در این بخش آموزش‌های کاربردی را در اختیار افراد قرار دهیم، حدود ۴۰ بسته آموزشی در این بخش طراحی شده است که شامل آموزش مهارت‌های تربیت کودکان و نوجوانان و مباحث مربوط به ولایت فقیه و غیره است که افراد منطبق با این محتواها در سطح کشور آموزش‌های کاربردی را سپری کرده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم بیان کرد: بخش دیگر فعالیت‌های این چند ساله دفتر تبلیغات اسلامی مرتبط به تاسیس معاونت فضای مجازی هنر و رسانه است، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در این معاونت مشغول به کار در زمینه‌های مختلف هستند و این طلبه‌ها نیز آموزش‌های مرتبط به فضای مجازی را دنبال کرده‌اند تا کارآمد باشند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش تماس‌های تلفنی ۱ میلیون و ۵۴۳ هزار تماس دریافتی با سوالات مختلف داشتیم که توانستیم به حدود ۸۶ درصد آنها یعنی ۱ میلیون و ۳۳۴ هزار تماس پاسخ دهیم، آن ۱۴ درصدی که نتوانستیم پاسخ دهیم پشت خط بودند، در بخش پیامکی نیز ۲۲۶ هزار پیامک به ما ارسال شد که به تمام آنها پاسخ دادیم و عملکرد ۱۰۰ درصدی در این بخش داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha