یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1036840
۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر ضرورت تبیین علل و عوامل شکل گیری نهضت کربلا، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) زمینه احیای دوباره اسلام محمدی (ص) گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: نهضت و قیام عاشورا یک رویداد بزرگ در تاریخ اسلام است که سرنوشت این دین را به کلی تغییر داد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: نهضت عاشورا بستری شد که اسلام از درباری شدن توسط خلفای آن روزگار نجات پیدا کند، در اصل می توان گفت که قیام امام حسین (ع) زمینه احیای دوباره اسلام محمدی (ص) گردید.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: مطالعه و تحلیل اتفاقات نهضت کربلا برای روشن شدن بسیاری از حقایق اسلام امری ضروری است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: نخست باید علل به وجود آمدن نهضت عاشورا برای نسل جوان ما مشخص شود، زیرا اگر این کار صورت نگیرد، بی شک تحریف هایی از این رویداد بزرگ جهان اسلام توسط اسلام ستیزان روی خواهد داد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: برخی افراد و حتی تاریخ شناسان به زعم خود درباره عاشورا و قیام امام حسین (ع) اظهارنظرهای شخصی دارند که این می تواند آسیب بزرگی به حقایق قیام فرزند رسول اکرم (ص) در برابر ظلم و ستم دستگاه خلافت آن زمان وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: تبیین علل و عوامل شکل گیری نهضت کربلا یکی از مهمترین و اصلی ترین کارهایی است که امروز علما، روحانیون و دین شناسان باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha