شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین (ع) پیوند خورده و اجرای آن کارآمدترین شیوه‌ تعامل اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: آمریکا تلاش می‌کند با اعلام تحریم و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بین‌المللی روسیه و ایران را در عرضه جهانی منزوی کند، این درحالی است که تهران و مسکو با همکاری دوجانبه همه برنامه‌های آمریکا را با شکست مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نشست تهران با روسیه باعث شد توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ نفتی روسیه از جمله گاز روسیه در ایران صورت گیرد، افزود: در خال حاضر چهار میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه با توافقات جدید میزان ارتباط تجاری ایران با روسیه به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید، افزود: سرمایه‌گذاری در تولیدات نفت ایران نیز با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه انجام توافق بانکی مشترک نیز می‌تواند در مسیر دلار زدایی و مباحث ضد تحریمی باشد، گفت: این توافق ها باعث می‌شود ایران به اهداف تجاری بزرگی دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در زمینه گردشگری نیز می‌توانیم ارزآوری داشته باشیم به طوری که ۳۰ میلیون نفر از مردم روسیه سالانه سفر خارجی داشتند که حذف سفر به اروپا به دلیل وطن دوستی منجر می‌شود تا ایران بتواند از این بخش نیز بهره‌مند شود.

خطیب نمازجمعه تبریز با اشاره بر اینکه شاهد افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا در جامعه هستیم، افزود: باید همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارآمدترین شیوه‌ تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین (ع) پیوند خورده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر زبانی و با آرامی را یکی از معجزات اسلام می‌دانم.

وی در خصوص موضوع حجاب نیز گفت: اگر بی‌اعتنایی به مسائل اعتقاداتی و قانون حجاب را دیدید با زبان نرم تذکر بدهید، چراکه تکرار این تذکرها منجر به خشک شدن گناه در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمن در حال دو قطبی‌سازی است و می گوید درست است که بدحجابی گناه است، ولی بدحجابی در مقابل گناه‌های بزرگ اعم از خلاف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... گناه بزرگی نیست.

امام جمعه تبریز بر ضرورت حل مشکلات خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه تاکید کرد و گفت: صدا و سیما اثرگذارترین مجموعه فرهنگی کشور از لحاظ امیدآفرینی، ترویج سبک زندگی سالم و معنویت باید باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha