چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: از سازمان تبلیغات انتظار می‌رود تا برای هیئت‌های مذهبی پیوست فرهنگی طراحی و تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز در جلسه جامعه روحانیت فارس که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، با اشاره به موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع حجاب، فصل الخطاب است و لذا نباید در این حوزه سیاه نمایی کرد و با دیدن چند بدحجاب فکر کنیم جامعه اینگونه است.

وی با بیان اینکه اکثریت بانوان کشور، طرفدار حجاب هستند، گفت: کسانی که تعمداً بی‌حجابی را بروز می‌دهند، کسانی هستند که می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، اما بسیاری از بانوان کشور در مناسبت‌های ملی و مذهبی و راهپیمایی‌ها و اقدامات عام المنفعه حضوری جدی دارند.

وی افزود: اینگونه نیست که بدحجاب‌ها با اسلام و نظام اسلامی مخالف باشند، چرا که بد حجابی اکثر آنان در اثر کم اطلاعی از احکام اسلام است و قصد دشمنی ندارند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: تعدادی در خصوص بی‌حجابی و گسترش بی حیائی تعمد دارند، از این رو باید به نحوی شایسته برخورد مقتضی صورت گیرد و از قوه قضائیه و نیروی انتظامی این انتظار وجود دارد که با مکان‌هایی که ترویج بی‌دینی و بی‌حجابی می‌کنند برخورد شود، اما نسبت به کسانی که تعمدی ندارند نباید اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان باید بحث حجاب را تبلیغ و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: روحانیون لازم است مسائل اساسی را به روز تبیین کنند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با تاکید بر اینکه در هیئت‌های مذهبی نیازمند پیوست فرهنگی هستیم، گفت: از سازمان تبلیغات انتظار می‌رود تا برای هیئت‌های مذهبی پیوست فرهنگی طراحی و تدوین کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی نیز یک اقدام فرهنگی ارزشمند است که روحانیون لازم است در این ایام به بحث تبلیغ آن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین با اشاره به بحث واردات ژلاتین، یادآور شد: ژلاتین‌هایی که وارد کشور می‌شود با نظارت است و اینگونه نیست که ژلاتین خوک وارد کشور شود.

وی در خصوص تشکیل کمیته‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه روحانیت مطرح کرد: در جلسه‌های آینده قطعا اعضا را برای تشکیل این کمیته‌ها معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha