یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سرهنگ طاهرخانی

 حوز/ رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین گفت: ثبت نام در سامانه سماح لازمه سفر زائران اربعین است و مردم عزیز باید این مسئله را مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهدی طاهرخانی، صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه های مراسم پیاده روی اربعین حسینی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد گفت: در سال های اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) که به تعبیر بسیاری از بزرگان دین، می توان به عنوان «حج بزرگ شیعه» نام برد، منشا تحولات عظیمی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) ارادتمندان و محبان خاندان اهل بیت(ع) از سراسر جهان با حضور پر شور و میلیونی خود آیین باشکوه پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا را به یکی از بی نظیرترین اجتماعات مردمی تبدیل می کنند و این کنگره عظیم به عنوان بزرگ ترین گردهمایی بشری معرفی می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه ای از ویژگی های برجسته مکتب اهل بیت علیهم السلام است که در آن هم "ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین" و عشق و محبت موج می زند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح لازمه سفر زائران اربعین به خاک عراق می باشد و مردم عزیز باید این مسئله را مورد توجه جدی قرار دهند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: تاکنون ۵۱ موکب از استان قزوین برای ارائه خدمات به زائر اربعین ثبت شده است که از این تعداد ۳۳ موکب متعلق به شهرستان قزوین است.

وی ادامه داد: از ۳۳ موکب ثبت نام شده ۱۱ موکب به علت عدم تکمیل پرونده هنوز مجوز دریافت نکردند و حدود ۲۱ موکب تأیید شده است که احتمال افزایش موکب‌ها نیز وجود دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: مواکب اربعینی استان در نجف، مسیر نجف به کربلا، کربلا، مصیب و مرز مستقر هستند که تاکنون به ما اعلام شده که موکب مرز عراق در بخش مرز خسروی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha