شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ازاذی

حوزه/ ۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد با تلاش بنیاد خیرین حوزه علمیه استان البرز از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده برگشتند.

حجت الاسلام طهمورث پور، دبیر بنیاد خیرین حوزه علمیه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در البرز از آزادی دومین زندانی به همت خیرین بنیاد خیرین حوزه علمیه استان البرز خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی در کارهای خیرخواهانه، پیشگیرانه و آگاه‌سازی در جامعه می‌تواند عمیق و اثرگذار باشد.

وی با تشریح نقش خیّرین و فعالان اجتماعی در «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» اظهار کرد: وقتی فردی به واسطه خطا یا جرمی با محکومیت مواجه می‌شود و به زندان می‌رود، مشکلات و معضلاتی متوجه خانواده او می‌شود که همین امر موجب شکل‌گیری پیامدهای نامطلوب و آسیب‌های بعدی است؛ اینجاست که نقش‌آفرینی خیّرین و فعالان اجتماعی برای پیشگیری از سرایت آسیب به خانواده زندانیان برجسته و متبلور می‌شود.

دبیر بنیاد خیرین حوزه علمیه البرز در ادامه به تبیین اهمیت «فرهنگ‌سازی و ترویج امر خیر در جامعه» پرداخت و در این مقوله نیز نقش و کارکرد خیّرین و افراد نیکوکار را مهم خواند و بیان داشت: در انجام امر خیر، احسان و نیکوکاری گاهی بنا بر ملاحظات مرتبط با حیثیت و آبروی افراد باید کار به صورت مخفیانه و نهانی باشد، همان طور که در سیره امیرالمؤمنین علی(ع) این شیوه از خیررسانی مشهود و برجسته است، اما گاهی نیاز است که کار خیر و نیکوکاری در جلوت و علنی باشد تا بدین واسطه فرهنگ سازی صورت گیرد و ترویج و تبلیغ امر خیر و نیکوکاری شود.

وی «زندگی عزتمندانه انسان‌ها»، «همزیستی مسالمت‌آمیز»، «توانمندسازی محرومان و نیازمندان» و «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» را چهار هدف عمده مدنظر اسلام در مقوله مسئولیت‌های اجتماعی دانست و نقش خیّرین و فعالان اجتماعی را در تحقق این اهداف پررنگ و برجسته ارزیابی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha