دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رفیعی

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی رسیدگی به امور مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان توسط مسئولان و ادارات را مصداق عمل صالح دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مهدیه خمینی شهر در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: شب تاسوعای حسینی متعلق به حضرت عباس(ع) است؛ امامزاده ای که مزین به خصایص برجسته است.

وی به ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) اشاره کرد و گفت: اطاعت از ولی، صالح بودن، تسلیم پذیری و وفا از خصوصیات بارز قمر منیر بنی هاشم است.

کارشناس مذهبی افزود: عبد صالح لقبی است که به حضرت عباس(ع) تعلق گرفته و دلیلش اعمال صالحی است که برای این ایشان بیان شده است.

وی بابیان اینکه حضرت عباس(ع) برای آحاد جامعه در انجام اعمال نیک الگو باشد، در توضیح عمل صالح تشریح کرد: عمل صالح انجام وظایفی است که بر عهده انسان گذاشته شده و فقط مسائل مذهبی و دینی را در بر نمی گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی رسیدگی به امور مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان توسط مسئولان و ادارات را مصداق عمل صالح خواند و از دیگر ویژگی های حضرت ابوالفضل(ع) را اطاعت از ولی امر خواند و تصریح کرد: حضرت ابوالفضل( ع) مطیع محض ولی زمان(ع) بود.

وی در توضیح کلمه اطاعت گفت: در قرآن سه نوع اطاعت مطرح شده که اطاعت از خدا و رسول و اولی الامر را شامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان اطاعت نکردن از مخلوقات خدا که امر به معصیت می کنند را لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: انکار احکام و اوامر الهی انجام گناه را در پی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha