شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: دشمنان یک سال تلاش می کنند تا جوانان را از دین منحرف کنند، اما از آن جا که جوانان ما حسینی و امام زمانی هستند با حضور در مجالس عزای حسینی آنان را ناکام می نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی ضمن حضور در مراسم عزاداری شب نهم ماه محرم که به همت هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) و در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، به تقدیر از عوامل برگزار کننده این مجالس پرداخت و گفت: اکثر شرکت کنندگان در این مراسم از جوانان هستند و باید گفت که این گونه مجالس در تربیت جوانان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «مَن یعظّم شعائرَ الله فإنَّها مِن تَقوَی القُلُوب»؛ عزاداری امام حسین(ع) به عنوان بالاترین تعظیم شعائر الهی که ما داریم، آن هم با این کیفیت عالی که جوانان شرکت می نمایند، مسلماً تأثیر بسیار زیادی روی آنان دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: دشمنان یک سال تلاش می دارند تا جوانان را از دین منحرف کنند، اما از آن جا که جوانان ما حسینی و امام زمانی هستند با حضور در مجالس عزای حسینی آنان را ناکام می نمایند.
وی نام امام حسین(ع) را زنده کننده روحیه آزادگی در وجود انسان ها دانست و گفت: در دهه محرم غوغایی به پا می شود که در تمام نقاط دنیا و هرجایی که آزاد مردی وجود داشته باشد با شنیدن نام امام حسین(ع) از خود بی خود می شود و آثار و برکات این مجالس اصلاً قابل توصیف نیست.
وی در پایان شیوع کرونا در سال های اخیر را فاقد تأثیر بسزای فرهنگی در جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این مسأله در سال های گذشته تأثیری روی مجالس حسینی نداشته و امسال هم مردم بیشتر از سال های قبل در این محافل، چه در قم و چه در سایر نقاط کشور، شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضى احمدى IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    اجركم الى الله. بسيار عالى. خداوند روح پاك ومطهر حضرت ايت الله العظمى صافى را با مواليانشان محشور فرمايد.