یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: شاید ولایت مداری برای ما هزینه های بسیاری و نیز دشمنی های فراوانی به دنبال داشته باشد، ولی نهایت و سرانجام آن نیک فرجامی در دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام جمال قدرتی امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امامت و ولایت مداری و ولایت پذیری در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود رسید.

این استاد حوزه گفت: محرم اصل مهم ولایت را در بین مسلمین پررنگ کرد و این ایام را می توان روزهای محک ولایت پذیری یاران امام حسین علیه السلام دانست.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر اینکه ولایت پذیری یاران حسین علیه السلام در صحرای کربلا بر ایشان هویدا شد، بیان داشت: کربلا و ریگ های سوزان نینوا محل آزمون ولایت مداری در سال ۶۱ هجری قمری بود؛ در این روزها بسیاری از عزیزان و محبان اهل بیت علیهم السلام در راه ولایت جان خود را فدا کردند و ما نیز باید به ولایت این گونه نگاه کنیم.

وی ادامه داد: شاید ولایت مداری برای ما هزینه های بسیاری و نیز دشمنی های فراوانی به دنبال داشته باشد، ولی نهایت و سرانجام آن نیک فرجامی در دنیا و آخرت است.

استاد حوزه عنوان کرد: حضرت عباس علیه السلام در روز تاسوعا بزرگترین درس ولایتمداری را با نثار کردن جان خویش به همه جهانیان به ویژه شیعیان نشان داد.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: زندگی هر یک از یاران امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا تاریخی ارزشمند و عبرت آموز است؛ تاریخی که نشان داد خون بر شمشیر و حق بر باطل همیشه پیروز خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha