شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه درقالب دعا فرهنگ دینی را به مردم آموخت، گفت: پرداختن بیش از پیش به مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه برای رفع نیازهای فرهنگی اقشار مختلف امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دومین شب عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در دهه دوم محرم همزمان با شام شهادت امام سجاد(ع)، چهارشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و مهدی اقراریان، سید احمد علوی، جعفر شربیانی و مهدی عباسی از اعضای شورای شهر تهران، سید علی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی در مسجد امام محمدباقر(ع) شهرری برگزار شد.

پرداختن به صحیفه سجادیه برای رفع نیازهای فرهنگی ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در این مراسم در رابطه با پیرامون زندگی و سیره امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت زین العابدین(ع) در مدت امامت خود در ابعاد مختلف برای مردم برنامه و نقشه راه ارائه کرد و در زمینه مسائل اخلاقی چنان عمل کرد که برای مردم الگوی اخلاق و فضیلت بود لذا همه باید درس های زندگی امام چهارم را در زندگانی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیدالساجدین(ع) در صحیفه سجادیه که افتخار شیعه است مردم را با معارف دینی آشنا می‌کند، گفت: امام در قالب دعا فرهنگ دینی را به مردم آموخت و در پوشش دعا نگذاشت دین مندرس شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: امام سجاد الگوی ادب و اخلاق است و ضمن مقابله با طاغوت و ظالمان اجازه نمی‌داد دشمن هیچ کجا در طول دوران اسارت از وجود اسرا سوء استفاده کند.

قاضی‌عسکر پرداختن بیش از پیش به تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه و به ویژه در مراکز علوم دینی برای رفع نیازهای فرهنگی اقشار مختلف را امری ضروری دانسته و ادامه داد: یکی از خلأهای کنونی جامعه ما کم پرداختن به مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و نوجوانان و جوانان ما متأسفانه با این مفاهیم فاصله دارند. اینگونه موارد، اهمیت فعالیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ قرآن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

پرداختن به صحیفه سجادیه برای رفع نیازهای فرهنگی ضروری است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha