سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جلسه اربعین

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین از ثبت نام ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه سماح برای اعزام به مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار در دومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد، گفت: اربعین و پیاده‌روی آن دارای عظمت و شکوهی غیر قابل وصف است، زیرا این زیارت باشکوه از برکات و فضیلت‌های بی‌شمار نیز برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرموده‌اند «اگر مردم می‌دانستند که در زیارت امام حسین(ع) تا چه میزان فضیلت نهفته است از شوق این زیارت جانشان را نثار این مسیر می‌کردند»؛ اگر این زیارت با سختی همراه باشد قطعا با ثواب و اثرات مهمی عجین خواهد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده‌اند که هر فردی در راه امام حسین (ع) یک قدم بردارد پروردگار برای این بنده‌اش ثوابی به اندازه یک شهید عاشورایی را در نظر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) راه مقاومت و استقامت در برابر دشمنان را ترسیم کرده اند؛ امام خمینی (ره) هم در خصوص حفظ اسلام و عدم سازش با مستکبران بیانات ارزشمند وماندگاری بیان نموده اند.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: مقام‌معظم رهبری نیز در همین خصوص فرموده است که راه علاج مشکلات جهان اسلام تنها ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های مستکبران به ویژه امریکا است.

حجت الاسلام یوسف پورآرین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این جلسه بیان کرد: حماسه اربعین حسینی با عظمت ترین و با شکوه‌ترین اجتماع اعتقادی در جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر همه آحاد مردم و منتظران حضرت حجت (عج) لازم است که از فرصت بی‌نظیر اربعین برای بسیج و سازماندهی عشاق و سربازان امام زمان (عج) نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: امروز از سراسر دنیا ملت های مسلمان و غیر مسلمان به راهپیمایی اربعین حسینی می پیوندند و روز به روز این حماسه معنوی پر شور تر برگزار می شود.

حجت الاسلام سید قریش موسوی، مسئول اقامه ستاد نماز استان قزوین هم در این نشست بر هماهنگی بیشتر مدیران موکب ها در برگزاری نماز اول وقت در مسیر نجف به کربلا تأکید کرد.

دومین نشست کمیته  فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین برگزار شد

دومین نشست کمیته  فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha