شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار سخنگوی وزارت خارجه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: درک جامع و درست از معادلات بین‌المللی بین حوزویان موجب ارتباط و اتصال قوی تر با دستگاه دیپلماسی خواهد شد تا به موجب آن گام های بزرگتر و کار جدی‌تری در زمینه تحقق دیپلماسی دینی و معرفتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله اعرافی در دیدار دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه که امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تسلیت ایام اسارت اهل بیت(ع) گفت: دستگاه دیپلماسی دارای شرایط حساس و پرکاری است که با عنایت خداوند با جامعیت و نگاه کامل و درست، امید است از مسائل مطرح در جامعه به بهترین نحو عبور کند و انتظار می رود، دستگاه دیپلماسی در صحنه های حساس و مواقع ویژه و با نگاه به نیازها و مصالح کشور و انقلاب نقش آفرینی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: امروزه گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا، نیازمند محتوایی است که عقلی و وحیانی و جامع و دقیق باشد و نیز جاذبه های حماسی و شور و نشاط انقلابی در آن محفوظ بماند، لذا دستگاه دیپلماسی در صورتی می تواند به رسالت خود عمل کند که درون‌مایه فکری و بنیادی از حیث گفتمان معرفتی، فلسفی، اندیشه الهی و دینی مستحکم و قوی بوده و دائما نوآوری داشته باشد.

اتصال وزارت خارجه با بخش های فکر معرفتی حوزه علمیه
آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: اتصال وزارت خارجه با بخش های فکری و معرفتی حوزه که محتوای لازم برای جلوگری گفتمان انقلاب اسلامی دنیا تأمین می کند یک ضرورت است، لذا غنای محتوایی و نرم افزاری دستگاه دیپلماسی نیازمند یک رابطه قوی با نهادی فکری و معرفتی افزون بر دانشگاه ها است و این غنای محتوایی لازمه تحقق ارتباط فایده دو سویه را در خود دارد.

مدیر حوزه های علمیه، گفت: غنای گفتمانی دینی معرفتی و نقش آفرینی حوزویان در سطوح مختلف، زمانی می تواند به خوبی عمل کند که به ابعاد مختلف سیاسی و بین المللی آگاه باشند، لذا این امر مهم نیاز به تعامل قوی و برداشتن گام های بلندی است.

وی خاطرنشان ساخت: درک جامع و درست از معادلات بین المللی بین حوزویان موجب ارتباط و اتصال قوی تر با دستگاه دیپلماسی خواهد شد تا به موجب آن گام‌های بزرگتر و کار جدی‌تری در زمینه تحقق دیپلماسی فکر دینی معرفتی داشته باشیم و این امر مستلزم تحقق طرح هایی می باشد. .

نیازمند ارتباط مستمر و قوی با رسانه حوزه
آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر توجه حوزه بر تعامل با ادیان و مذاهب ابراز داشت: در حوزه ادیان و مذاهب باید ظرفیت تعاملی حوزه به سبب همراهی وزارت خارجه افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: دستگاه دیپلماسی در راستای اهداف بین المللی خود می تواند از ظرفیت های بین الملل حوزه و فعالان در این عرصه با ارتباط جدی تری بهره بگیرد و میطلبد در عرصه رسانه و بین الملل با خبرگزاری حوزه که یک جهت رسمی است ارتباط مستمر و قوی داشته باشید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار کنعانی سخنگوی وزارت خارجه نیز گزارشی از وضعیت عرصه بین الملل ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha