یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image.png

حوزه/ سردار سلطانیان با اشاره به تقدیم ۴۵۰ شهید نیروی پدافندی ارتش به نظام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بیان داشت: در همین رابطه چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش ایران در استان قم با محوریت نیروی پدافندی نیروهای هوایی ارتش در ۳ آبان ماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار سلطانیان در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم که با حضور خبرنگاران و با محوریت نیروی پدافندی نیروهای هوایی ارتش در قم برگزار شد، گفت: این یادواره قرار است در سوم آبان سال جاری در قم برگزار می شود. در این کنگره، به دلیل این که ۵۶۵ شهید مربوط به این نیرو است، ارتش باید چند یادواره برگزار کند که در این رابطه چند یادواره توسط نیروهای زمینی و هوایی برگزار شد.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش جمهوری اسلامی افزود: برای برگزاری یادواره چهارم شهدا، به وسیله نیروی پدافندی در سوم آبان ماه، برنامه های مورد لحاظ قرار گرفته که از جمله غبارروبی از قبور شهدا، دیدار با ۱۱۰ خانواده شهید و سخنرانی یکی از مراجع تقلید است.

وی بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل، تأکید بر حماسه خانواده شهدا و تجلیل از فداکاری نیروی پدافند در طول ۸ سال دفاع مقدس از جمله این اهداف است.

سلطانیان گفت: اما مأموریت نیروی پدافندی حراست و رصد به موقع و به هنگام از آسمان کشور و در صورت لزوم درگیری با نیروی متخاصم است.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه به وسیله نیروی پدافندی مورد حراست قرار می گیرد و این نیروی در طول این ۴۳ دائم در حال آماده باش بوده تا بتواند بهترین مقابله را با نیروهای متخاصم داشته باشد.امروز این نیرو در موارد مختلف در بحث حراست از آسمان خود کفا شده از جمله جنگاوری بوده است.

وی با بیان این که امروز شاهد امنیت و ایمنی ۲ میلیون پرواز در آسمان کشور هستیم که به وسیله نیروی پدافندی در کشور ایجاد شده است، افزود: کشف و شناسایی ۴۸ هزار هواپیما در طول ۸ سال دفاع مقدس و ساقط کردن هواپیمایی زیاد و گرفتن مدال از رهبر انقلاب از جمله افتخارات این نیرو است.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: در طول جنگ از ۲۳۵ نقطه حساس کشور حراست می شد از جمله پالایشگاه، نفت، مراکز مهم اقتصادی و درمانی و حمایت از نیروهای زمینی و عملیاتی بوده است.

سلطانیان گفت: در این رابطه ۴۵۰ نفر از نیروهای در طول جنگ ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند که از مهمترین آن به شهدای مرصاد در پایگاه هوایی میستوبیشی می توان اشاره کرد.

دکتر خوشگفتار، رییس ستاد کنگره شهدای ارتش قم نیز گفت: برای برگزاری این یادواره از ۲ سال گذشته برنامه ریزی شده که در این رابطه ارتش مورد محوریت قرار گرفته و برای برگزاری کنگره شهدای ارتش، همه تلاش خود برای بهتر انجام دادن برنامه به کار گرفته اند.

رئیس ستاد کنگره شهدای ارتش قم افزود: بعداز این برنامه ها، برگزاری ۷ اجلاسیه و نهایت اجلاسیه هشتم در ۲۶ آبان در شب شهادت شهید زین الدین خواهیم داشت که با همکاری همه نهادهای و فرهنگی در قم برگزار می شود.

وی بیان داشت: تدوین کتاب معرفی شهدا، تولید مستند، مصاحبه با خانواده شهدا، دیدار با خانواده شهدا از جمله کارهایی بود که در مورد یادواره شهدای ارتش صورت گرفته است.

خوشگفتار با اشاره به جایگاه پدافند هوایی در کشور افزود: برگزاری امنیت مهمترین اصل است که امروز به وسیله این نیرو انجام گرفته است و بعضی ها نمی دانند که امنیت آسمان در کشور چگونه حاصل می شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای ارتش قم افزود: برگزاری غبارروبی در روز چهارشنبه همین هفته با حضور خانواده شهدا، تکریم و تجلیل از شهدا و برگزاری یادواره شهدای پدافندی در ۳ آبان ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از جمله این برنامه ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha