شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: علمای دین باید به موانع حضور مردم توجه کنند و هیئت امناهای مساجد نیز اهل مردم‌داری و پای کار باشند و حرکت به سمت کارهای اجتماعی موجب رونق مساجد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش پرچمداران محراب که در اشنویه برگزار شد، امام حسین علیه السلام را از محورهای وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و اظهار داشت: همه مسلمین نسبت به اهل بیت و فرزندان نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله عشق و محبت دارند و عرض ارادت به سیدالشهدا علیه السلام و گریه و عزاداری بر حضرت مورد اتفاق شیعه و سنی است و مرحوم علامه امینی در کتاب سیرتنا و سنتنا روایت در این باب را از کتب اهل سنت بیان کرده است.

وی اضافه کرد: حزن و گریه بر شهادت امام حسین علیه در سیره علمای فریقین و روایات به کرات مشاهده می شود و باید این مسئله به مردم تبیین شود که موجب وحدت و یکپارچگی در بین امت اسلامی شده و دست تفرقه‌افکنان را قطع می کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: علمای شیعه و سنی باید به سمت تبیین روش ‌های صحیح عزاداری برای سیدالشهدا بروند و آن را به نماد وحدت تبدیل کنند.

وی در ادامه به فضیلت مسجد در اسلام اشاره کرد و گفت: در روایات مساجد را بیوت الهی معرفی کرده‌اند و افرادی که در مساجد حضور داشته و نماز برپا می‌دارند را اهل بهشت عنوان داشته اند و خداوند به مسلمین نعمت بزرگی عنایت کرده است که نماز خود را به جماعت در مسجد می خوانند و باید آن را قدر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان داشت: علمای دین باید به موانع حضور مردم توجه کنند و هیئت امناهای مساجد نیز اهل مردم‌داری و پای کار باشند و حرکت به سمت کارهای اجتماعی موجب رونق مساجد می شود.

دشمن به دنبال از بین بردن قداست و حرمت مساجد است

در ادامه این نشست ماموستا مصطفی خاتمی به جنایات صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۳ سال قبل صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را که بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی قرار دارد، آتش زدند و دشمنی خود را با اسلام بیش از گذشته آشکار کردند.

وی افزود: دشمنان اسلام و دشمنان وحدت اسلامی در طول تاریخ دنبال نفوذ استعماری در ممالک اسلامی بودند و برای این امر از هیچ جنایتی ابا ندارند و برای اهل تحقیق هتاکی و بی‌حرمتی به مقدسات ما در طول تاریخ از سوی استکبار کاملا مشهود است.

امام جمعه اشنویه به سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه انگلیس در بین امت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که می توانند مسائل دینی و سیاسی را برای مردم تبیین کنند، باید وارد میدان شوند و نقشه های استعمار را به مردم بیان کنند که هتک حرمت به مقدسات یکی از این نقشه هاست.

وی اضافه کرد: سال‌هاست در مرکز توحید و اماکن مقدسه به وسیله تکفیری‌ها، سلفی‌ها و داعشی‌ها مسلمین به شهادت می رسند و این نقشه دشمنان است که حرمت مساجد را از بین ببرند.

افزایش ۵ برابری مساجد اهل سنت بعد از انقلاب

در ادامه حجت الاسلام عسگر فعال آذر نیز با بیان این که سوره توبه به مسئله آبادانی مسجد اشاره دارد و آن را وظیفه مؤمنین می دانند، گفت: خداوند کفار را از ساخت و آبادانی مسجد منع کرده و آن را به عهده اهل ایمان گذاشته است و لذا مسئله عمران و آبادانی مسجد با حضور مردم ممکن است.

وی افزود: باید سعی کنیم مساجد از جمعیت پر باشد تا آبادانی این خانه‌های الهی محقق شود و این اولین وظیفه ماست و لذا مساجد ما باید بر اساس تقوا اداره شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسجد باید به کمین‌گاه دشمنان تبدیل شود و خداوند پیامبر را از اقامه نماز در مسجدی که در آن تقوا حاکم نیست منع می‌کند.

وی عنوان داشت: قرآن کتاب هدایت است و مطالب علمی، دینی، فلسفی و ... در آن وجود دارد و هر چیزی که در هدایت انسان‌ها نقش دارد در این کتاب الهی بیان شده است و مساجد هم باید دارالهدایة و لذا مسجد پیامبر مصداق بارز دارالهدایة است و باید هر چیزی که جوانان را به این مکان مقدس جذب می‌کند موجود باشد.

حجت الاسلام فعال آذر اضافه کرد: دام‌هایی که دشمن برای جوانان پهن کرده‌اند بیش از فهم عمومی است و لذا مساجد هم باید حبل و ریسمان الهی باشد و نقش تربیتی خود را ایفا کند.

وی افزایش پنج برابری مساجد اهل سنت بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۰۰۰ مسجد اهل سنت وجود دارد که همه آن‌ها تقریبا دارای امام جماعت و کمک امام جماعت دارد و قریب به اتفاق این اماکن مقدس، نماز برگزار می شود.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha