دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری در مدرسه علمیه امام حسین(ع)

حوزه / نماینده ولی فقیه در اردبیل با تأکید بر اینکه طلاب در رعایت تقوا باید سرآمد جامعه باشند، گفت: اگر طلبه‌ای برای دنیا به سراغ طلبگی می‌آید بهتر است به سراغ علم و کار دیگری برود، چرا که شرط اولیه ورود در این مسیر، سربازی حضرت حجت(عج) و توجه به آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مراسم روضه شهادت امام سجاد(ع) عصر امروز در مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) همدان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و با حضور اساتید حوزه و طلاب همدانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در این مراسم، با تأکید بر لزوم توجه طلاب به امر تقوا، اظهار داشت: این اخلاص و تقوای الهی است که باعث سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود و اگر این اخلاص وجود نداشته باشد، فرد حتی با داشتن علم و منصب در این دنیا، در آخرت به هیچ سودی دست پیدا نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب در رعایت تقوا باید سرآمد جامعه باشند، گفت: اگر طلبه‌ای برای دنیا به سراغ طلبگی می‌آید بهتر است به سراغ علم و کار دیگری برود، چرا که شرط اولیه ورود در این مسیر، سربازی حضرت حجت(عج) و توجه به آخرت است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه طلاب در کنار مطالعه درس و علم، باید به مسائل تهذیبی نیز توجه داشته باشند، خاطر نشان کرد: عامل بودن با عالم بودن تفاوت دارد و آنچه مهم است، حضور این دو اصل در کنار یکدیگر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه رفتار طلاب در جامعه باید طبیب دوّار بطبه باشد، یادآور شد: لازم است که روحانیون و خصوصا طلاب جوان با تلاش و توسعه علم خود، سعی کنند تا برای حل مشکلات ریز و درشت کشور راه چاره‌ای را طراحی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha