دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر در اربعین برنامه‌ریزی نداشتیم و آدم‌ها را جناح‌بندی کردیم، قومیت‌گرایی داشتیم و باندبازی کردیم، از فلسفه اربعین جا مانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار مهدی طاهرخانی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار کرد: برنامه‌ریزی اصل و اساس فلسفه اربعین است. اگر ما در اربعین برنامه‌ریزی نداشتیم و آدم‌ها را جناح‌بندی کردیم، قومیت‌گرایی داشتیم و باندبازی کردیم، از فلسفه اربعین جا مانده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در سوره والعصر می‌فرماید «وَالْعَصْرِ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ، إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْر»؛ همه انسان‌ها در خسران هستند و سرمایه‌هایشان را به باد می‌دهند، سپس استثناء می‌کند افرادی را که ایمان داشته باشند، عملشان صالح باشد، سفارش به حق و صبر کنند، غیر از این‌ها همه در خسران هستند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی ما برای شهرت و یا به خاطر دیگران و منفعت شخصی کار می‌کنیم، این‌ها همه در خسران هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: از تجربه پیشکسوتان باید استفاده کنیم، آدم‌هایی را داریم که کوله‌باری از تجربه و اخلاص هستند، نمی‌توان این گونه افراد را نادیده گرفت، باید از تجربیات این عزیزان و استان‌های دیگر بهره‌مند شویم

امام جمعه قزوین بیان کرد: در موضوعات مربوط به اربعین باید دل‌هایمان با هم باشد و صمیمیت داشته باشیم؛ حاج قاسم برای توسعه حرم های نجف، کربلا، زینبیه و سامرا برنامه های زیادی داشت؛ اخلاص حاج قاسم موجب ماندگاری کار او شد.

برنامه‌ریزی اصل و اساس اربعین است | اخلاص حاج قاسم موجب ماندگاری کار او شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha