دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: متأسفانه کسانی که به اسم نقد، با عمل خود به دنبال تضعیف مدیریت‌های اجرایی دولت هستند، دانسته یا نادانسته آب به آسیاب آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌ریزند و با معارضه خود، به دشمنان برانداز انقلاب و نظام خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی، به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و در دیدار با استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی که به میزبانی حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با اشاره فلسفه نام‌گذاری هفته دولت در ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: نکته‌ای که برای ما قابل‌تأمل است، تعیین هفته دولت در سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است و این نام‌گذاری هم به خاطر شخصیت الگویی این شهیدان به‌عنوان نمونه مسئولان تراز انقلاب اسلامی است زیرا شهیدان رجایی و باهنر از دو خصوصیت برخوردار بودند که عبارت بود از اخلاص و ولایتمداری و در رویکرد فکری و راهبرد عملی آن‌ها، هیچ هدفی جز تلاش برای کسب رضای الهی و تبعیت از امام وجود نداشت.

شهیدان رجایی و باهنر، الگوی مدیریت انقلابی

وی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر باید به‌عنوان الگوهای مدیریت انقلابی معرفی شوند، افزود: هر دو شهید از ابتدای فعالیت انقلابی خود، به‌عنوان دو مسئول ولایتمدار این نظام اعلام می‌کردند که مقلد و رهروی امام عظیم‌الشأن هستند و این شعار هم در بیان و هم در عملشان مصداق داشت و تمام جریان مسئولیتی آنان در همین راستا سازمان‌دهی شده بود. نکته حائز توجه هم همین است که هم‌زمان با این دو شهید، فردی همچون بنی‌صدر نیز در جریان حاکمیتی کشور فعالیت داشت اما هم‌اکنون شاهد هستیم که محبت این دو شهید ولایتمدار در قلوب مردم موج می‌زند اما بنی‌صدر منافق، منفور خاص و عام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این دو شهید ثابت کردند که باید در همه حال، در راه خدا مخلص باشیم و با هدف قراردادن رضایت پروردگار، همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود را در راستای تبعیت از ولایت فقیه قرار دهیم. بر این اساس، عملکرد دولت سیزدهم هم خوشبختانه تاکنون بیانگر روحیه انقلابی و ولایتمدار مسئولان دولت جدید بوده و تا زمانی که این رویه ولایتمدارانه در دولت در دستورکار قرار داشته باشد، مردم نیز حامی آن خواهند بود.

وی ادامه داد: باورمندی شیعه این است که حاکمیت تکوینی امام زمان (عج) بر تمام عالم احاطه دارد و رسالت جهانی‌سازی انقلاب مهدوی، تکلیفی بر دوش شیعیان ایجاد می‌کند که بر مبنای آن، حتی وقتی امام معصوم پشت پرده غیبت قرار دارد، شیعه مقید و ملزم به گسترش عدالت و تبعیت از فقیه جامع‌الشرایطی است که حجت امام زمان (عج) است و به‌عنوان مدیر اجتماعی، از عنایات خاصه امام معصوم برخوردار است لذا اگر در تاریخ انقلاب اسلامی هم شاهد هستیم که دولت‌ها در ابتدا دستاوردهای چشمگیری داشته و موفق عمل کرده‌اند اما به این خاطر که در پسند و سلیقه و اقدام با رهبری دچار زاویه شدند، محبوبیت و کارآمدی آنان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به این خاطر است که هرکس خود را مطیع ولی‌فقیه بداند، در نظر مردم عزیز می‌شود و هرکس با رهبری زاویه پیدا کند، جامعه نیز با او زاویه پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد ضمن تکذیب دخالت در عزل و نصب مدیران استانی گفت: برخلاف آنچه گاهی اوقات در رسانه‌ها مطرح می‌شود، من هرگز در عزل و نصب‌های استان و استانداری دخالتی ندارم. در این باره برخی حتی چنین مطرح کرده‌اند که انتصاب آقای نظری به‌عنوان استاندار خراسان رضوی هم به خواست من بوده است درحالی‌که حقیقت این است که آقای وحیدی، وزیر کشور در تماسی تلفنی با بنده این‌طور مطرح کردند که بر مبنای نظر وزارت کشور و پس از مشورت با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، بر آقای نظری به جمع‌بندی رسیده‌ایم و در خصوص ایشان فقط نظر من را جویا شدند.

وی تصریح کرد: نظر رهبر معظم انقلاب هم همین است که نمایندگان ایشان در استان‌ها در عزل و نصب‌ها دخالتی نداشته باشند لذا هرکس به هر عنوان ادعا کند که نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در عزل و نصب‌های استان و استانداری دخالت دارد، این ادعا دروغ محض است و نه‌تنها معاونان استاندار بلکه حتی در انتصاب فرماندار و بخشدار هم هیچ دخالتی صورت نگرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سوابق مدیریتی درخشان استاندار خراسان رضوی در دوران تصدی مسئولیت فرماندهی در سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: آقای نظری یک استاندار موفق و صاحب‌امتیاز است؛ زیرا ایشان در دوران فرماندهی سپاه امام رضا (ع) هم عملکرد بسیار موفقی در مواجهه با بحران‌ها داشتند و حتی در چالش‌های اقتصادی، تدابیر آقای نظری باعث محافظت از مردم در برابر تنش‌های معیشتی می‌شد و اساساً بر مبنای همین سابقه مدیریتی ایشان بود که نه فقط مسئولان امر بلکه حتی شخص رئیس‌جمهور بر انتصاب ایشان اتفاق نظر داشتند.

تضعیف دولت، مصداق خدمت به دشمنان

وی تأکید کرد: دشمن در شیوه عداوت خود حد و مرزی نمی‌شناسد و از هر ابزاری برای مختل کردن فعالیت جریانات خدمتگزار استفاده می‌کند. بر همین اساس، این دولت هم دشمنان سرسختی در جریان نظام سلطه دارد که همه تلاش خود را برای تضعیف آن به کار گرفته‌اند و متأسفانه کسانی که قبلاً وابستگی به انقلاب داشته اما الآن آن‌طرف میز ایستاده و در لباس دوست و به اسم نقد، با عمل خود به دنبال تضعیف مدیریت‌های اجرایی دولت هستند، دانسته یا نادانسته آب به آسیاب آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌ریزند و با معارضه خود، به دشمنان برانداز انقلاب و نظام خدمت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهبرد دشمن امروزه از مقابله با دولت فراتر رفته و به مقابله با نظام رسیده است، اظهار کرد: حجت الاسلام محمدهادی مفتح، نماینده رهبر معظم انقلاب در آلمان در دیدار اخیر ما تصریح می‌کرد که اجتماع ضدانقلاب در برابر مرکز اسلامی هامبورگ از تجمعات سیاسی تبدیل به برنامه‌های فرهنگی دقیقی شده که به‌طور مثال، اجرای موسیقی شاد در روز تاسوعا را نیز شامل می‌شود و تجمع‌کنندگان نیز به‌صراحت خود را جمعیت براندازان خطاب می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط که دشمن دیگر به مقابله با دولت قانع نیست و براندازی نظام را در دستور کار قرار داده است، هرکس که حقیقتاً در انتقادات خود دلسوزی و صداقت دارد، باید بی‌واسطه با مدیر ارشد استان خود روبرو شود و به‌جای جنجال‌آفرینی در فضای مجازی و توهین به نماینده عالی دولت در استان، به دنبال هدایت او باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha