سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عماد رحیمی

حوزه/ مسئول برگزاری دوره تربیت مربی مشاوره و پژوهشگر اسلامی گفت: مرکز مشاوره اسلامی حوزه‌های علمیه «سماح» چند سالی است که با جدیت در حال تربیت مشاورانی با رویکرد اسلامی است تا بتواند مشکلات خانواده‌ها را با رویکرد اسلامی حل و فصل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام عماد رحیمی، مسئول برگزاری دوره تربیت مربی مشاوره و پژوهشگر اسلامی، در خصوص این دوره گفت: مرکز مشاوره اسلامی حوزه‌های علمیه «سماح» چند سالی است که با جدیت در حال تربیت مشاورانی با رویکرد اسلامی است تا بتواند مشکلات خانواده‌ها را با رویکرد اسلامی حل و فصل کند.

وی افزود: برای تقویت برنامه تربیت مشاور هر سال در مشهد مقدس دوره‌هایی توسط مرکز مشاوره سماح برگزار می‌شود و در این دوره گروه تربیت مشاور نوجوان با تدریس استاد اخوی مشغول به کار است که مسائل خاص نوجوانان را پیگیری می‌کند.

این مشاور حوزوی تصریح کرد: مدرسه تابستانی تربیت پژوهشگر روانشناسی و مشاوره اسلامی با حضور آقایان رفیعی هنر، رادمرد و رضاییان به عنوان استاد در حال پیگیری است؛ مدتی قبل فراخوانی اعلام شد که طی آن تعداد زیادی از روانشناسان حوزوی که تحصیلات تخصصی روانشناسی و آموخته‌های حوزوی دارند ثبت نام کردند و سپس سوابق پژوهشی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی فراخوان ۱۲۰ نفر ثبت نام کردند که ۴۵ نفر طی فرایندی گزینش شدند و در گروه‌های سه نفره به همراه استاد راهنما و موضوع پژوهشی قرار گرفتند. در این دوره در کنار ارائه آموزش‌ها هر گروه مسائل عملی پژوهش را طی می‌کنند و طبق موضوع خود کار عملی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام رحیمی اظهار داشت: در سبک ارائه دوره یک خلاقیت شکل گرفته که در دیگر محافل علمی دیده نمی‌شود، زیرا مرکز مشاوره سماح برای رفع نیازهای خود در عرصه مشاوره به صورت تخصصی تأکید دارد که دانش پژوهان باید مهارت‌ها و آگاهی‌های لازم برای پژوهش‌های کیفی روانشناسی را داشته باشند و این دوره به خوبی در مشهد در حال برگزاری است.

وی گفت: ابتکار مرکز مشاور اسلامی سماح در کارگاه‌های پژوهشی شور و اشتیاقی در میان حاضرین در دوره ایجاد کرده که رفتار دانش پژوهان و بازخوردها رضایت نسبی را نشان می‌دهد و انگیزه بسیار قوی در پژوهش‌های اسلامی دیده می‌شود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی مشاوره و پژوهشگر اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با همراهی مسئولین حوزه‌های علمیه و انگیزه دانش پژوهان بتوانیم گام مفیدی در زمینه پژوهش‌های اسلامی برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسینعلی یزدان دوست IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    عالیه