یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با مسئول مرکز رسانه و فضای‌مجازی حوزه‌های علمیه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته

حوزه/ دوره تکمیلی تربیت ژورنالیسم حوزوی به مدت یک روز در محل خبرگزاری حوزه و با حضور اساتید مطرح عرصه رسانه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه در دوره تکمیلی ژورنالیسم حوزوی، اطلاع رسانی کریمانه را به معنای خبر رسانی برخاسته از ابزار و فکری طیّب و سلامت آفرین دانست و با اشاره به اینکه آیه «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَیٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا» بین المللی ترین پیام قرآن کریم است، گفت: برای انسان در قرآن کریم الفاظ و عناوین متعددی به کار رفته است، اما لفظ «بنی آدم» در این آیه بدون هیچ قیدی، انسان و کرامت انسانی را مقصود قرار داده است.

وی افزود: ویژگی که انسان را از دیگر موجودات متمایز می سازد، خودسازی و خود آفرینی او است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حوزه، تولید کنندگان پیام را بزرگترین تولید کنندگان رزق در این دنیا برشمرد و بیان کرد: اگر صاحب قلم رزق طیب در فکر، ایده، عمل و اراده اش داشت، انتظار خروجی طیب باید از او داشت.

وی بیان داشت: باید اندیشید که چه خوراکی را تولید می کنیم؟ خوراکی که اثر آن اراده و گرایش خواهد بود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، مبدا شروع مخابره کنندگان پیام برای عالم را کرامت انسانی دانست و گفت: در این صورت هم پیام، کرامت خواهد بود و هم نحوه اطلاع رسانی کریمانه خواهد بود.

وی اطلاع رسانی کریمانه را اطلاع رسانی بر اساس واقعیت بدون حُقه دانست و گفت: از رزق غیر طیب، هدایت و سلامت به وجود نمی آید، لذا حواس خبرنگار بین الملل مکتب أهل بیت (ع) بر خبرنگاری نیست، بلکه بر این است که او واسطه اخبار خدا است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه گفت: خبرنگار باید نبوت کرده و واسط اخبار الهی باشد، آن وقت کار او معجزه می شود؛ نبی، وقتی خود را تهی کرد آنوقت اراده خداوند کار را پیش می برد و اگر ما در خبرگزاری قصد قربت کنیم و بگوییم که خدایا تو به جای من بنویس و اراده کن، و در خود طهارت لازم را ایجاد کنیم، آنوقت ما سفیر بین المللی مکتب أهل بیت (ع) می شویم.

وی وجه تمایز خبرنگار منسوب به أهل بیت (ع) و غیر آن را قلم و صحبت طیّب و طاهر و نفسی متکی به خداوند متعال دانست. دوره تکمیلی تربیت ژورنالیسم حوزوی به مدت یک روز در محل خبرگزاری حوزه و با حضور اساتید مطرح عرصه رسانه برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قلی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    واژه بیگانه ژورنالیسم داخلش نیرنگ و خدعه و عوام‌فریبی هست این واژه چطور با حوزوی بودن جمع میشه؟!