شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: انتظار داریم تا مسئولان در مسئولیت‌ها از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند و خود را خادم مردم بدانند و در انجام مسئولیت خودشان کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت یاد و نام شهدای هفته دولت و تبریک به مناسبت روز کارمند، با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مدیران کل، استانداران و فرمانداران، اظهار داشت: طبق نامه ۵۳ نهج‌البلاغه مدیران در تراز انقلاب باید ولایت‌مدار، انقلابی و دلداده ارزش‌های اسلامی و با تجربه باشند و ضمن تکریم مردم و ارباب رجوع، به ارزش‌های اسلامی دلدادگی داشته باشند و با اخلاق و کم طمع و عاقبت اندیش باشند.

وی افزود: انتظار داریم تا مسئولان در مسئولیت‌ها از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند و خود را خادم مردم بدانند و در انجام مسئولیت خودشان کوتاهی نکنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبری در دیدار با رجب طیب اردوغان اتمام حجت کردند، گفت: رهبری در این سفر به امنیت مرزهای عراق، سوریه و ترکیه تاکید داشتند، زیرا منشور نظام اسلامی حمایت از امت اسلامی و مرزها است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی خاطر نشان کرد: امیدواریم حرکت عاقلانه اردوغان تداوم یابد و شاهد درگیری در مرزهای کشورهای اسلامی از جمله عراق، ترکیه و سوریه نباشیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به درگیری سردمداران آمریکا و حمله اف بی آی به خانه ترامپ، بیان کرد: پلیس آمریکا هشدار داده که این کشور احتمال دارد دچار جنگ‌های سخت شود، البته مسلمان نباید آرزو کنند کشورها و ملت‌های دیگر درگیر جنگ و درگیری باشند، چرا که خواهان آسایش برای همه ملت‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خواهان درگیری در هیچ کشوری نیستیم، اما خوب است آمریکایی‌ها طعم تلخ دخالت آمریکا در عراق، افغانستان و یمن را بچشند و معنی آرامش را بفهمند، ادامه داد: سردمداران آمریکا چیزی جز ویرانی در کشورها نداشتند و امروز مورد نفرت همه ملت‌های جهان هستند.

وی با اشاره به وضعیت کشت برنج در گیلان و برداشت محصولات کشاورزی و تولیدات خوب با توجه به وجود مشکلات کم‌آبی، خاطر نشان کرد: اکثر کشاورزان از وضعیت کشت امسال راضی بودند و افزایش تولید داشتند، بنابراین به همه کشاورزان توصیه می‌کنم که نماز شکر بخوانید چرا که با وجود کمبود آب، مشکلی در تولید برنج نداشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هزینه‌های کشاورزی بالاست و هزینه‌های جانبی اعم از کود و سم، هزینه‌ سنگینی را بر دوش کشاورزان می‌گذارد، اظهار داشت: با وجود هزینه بالای کشاورزی، لازم است که مسئولین امر در این خصوص به کشاورزان کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه در مسئله نان نیازمند نظارت بیشتر مسئولان هستیم، گفت: نان مسئله حیاتی برای مردم است و نباید مشکلی در این حوزه وجود داشته باشد، البته متذکر می‌شویم که در برخی از مناطق کیفیت نان در تراز این مردم نیست که باید این مشکل برطرف شود و لذا دولتمردان مسئله نان را به صورت جدی پیگیری کنند و اجازه ندهند که دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha