سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دیدن مشکل شهروندان در تامین آب، زجر آور است، گفت: مسئولان و افرادی که در این حوزه کم کاری کرده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: با وجود آنکه دولت سیزدهم در عرصه‌های توسعه روابط خارجی، صادرات نفتی و غیر نفتی، انجام سفرهای استانی و حضور در بین مردم، حوزه بهداشت و درمان و کنترل بیماری کرونا، عملکرد قابل تقدیری داشته است اما در بعضی از وعده‌ها نیز شاهد عقب افتادگی‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه مسکن، بورس، کنترل گرانی‌ها از وعده‌هایی است که دولت باید برای رفع مشکلات آن تلاش بیشتری انجام دهد، گفت: تحلیل‌ها نشان دهنده این است که در آینده در حوزه اقتصادی با ثبات مواجه خواهیم شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولان به صورت جهادی در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند، خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت در این هفته، با مطالعه علت به تاخیر افتادن برخی از پروژه‌ها و وعده‌ها، با سرعت بسیار در مسیر رفع آن حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و کشف برخی مفاسد، نشان دهنده آن است که حاکمیت با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: نیازمند ایجاد شفافیت مالی هستیم، چرا که این اصل کمک می‌کند تا هیچ کس دیگر وارد عرصه فساد نشود.

حاکمیت با هیچ کس در مبارزه با فساد تعارف ندارد

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: نباید اینگونه باشد که اول فساد شکل بگیرد و سپس به دنبال مبارزه با آن باشیم، بلکه لازم است تا از ابتدا ساختارهای فسادزا را تصحیح و از بین ببریم و از وقوع آن جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به وجود مشکل آب در همدان، خاطر نشان کرد: طرح آب رسانی به همدان از سال ۸۳ مصوب شده و این یعنی وجود مشکل آب در استان از آن زمان پیش بینی شده است، اما سوال مردم این است که چرا این پروژه جدی گرفته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید بررسی شود چرا در سال‌های گذشته این مصوبه در اولویت استان قرار نگرفته است، مطرح کرد: اگر ترک فعلی در این سال‌ها صورت گرفته باید به صورت جدی برخورد شود.

انتظار داریم تا شخص رئیس جمهور توجه بیشتری به مشکل آب در همدان داشته باشند

وی با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته و متولیان سابق در این حوزه باید پاسخگو باشند، گفت: به وجود آمدن این مشکل، فرصتی است تا ضعف‌های خودمان در برخورد با محیط زیست را شناسایی کنیم.

امام جمعه همدان با گلایه از تخریب فضای سبز و قنات‌ها در همدان، یادآور شد: به جای آنکه همه ما محیط بان و حامی و مراقب محیط زیست باشیم، اما متاسفانه در حال ضربه زدن به این نعمت الهی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا برنامه‌ توسعه، با زیست بوم ما همخوانی داشته باشد، اظهار داشت: در طرح‌های برنامه ریزی شده و یا در حال اجرا نیازمند توجه به آینده پژوهی و بررسی شرایط در آینده هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه دولت به صورت شبانه روی برای حل مشکل آب در همدان، در تلاش است، خاطر نشان کرد: وزیر، استاندار و همه مسئولان و متولیان در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر مشکل آب در همدان برطرف شود، اما در این بین نیز لازم است تا صدا و سیما به صورت دقیق به مردم گزارش دهد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه در این پروژه حدود ۱۷ سال اقدام خاصی صورت نگرفته بود، اما در طول ۷ ماه گذشته شاهد اقدامات خوبی توسط دولت سیزدهم از تامین بودجه تا فعالیت‌های عمرانی بوده‌ایم که به اندازه چند سال کار شده و قابل تقدیر است.

اگر ترک فعلی در این سال‌ها در عرصه تامین آب همدان صورت گرفته باید به صورت جدی با آن برخورد شود

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه دیدن مشکل شهروندان در تامین آب، زجر آور است، یادآور شد: مسئولان و افرادی که در این حوزه کم کاری کرده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

وی با اشاره به اینکه این انتظار از صدا و سیما وجود دارد که مشکلات مردم و نیازمندی‌ها را نشان دهد، گفت: انتظار داریم تا شخص رئیس جمهور توجه بیشتری به این مشکل داشته باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: امروز زمان نذر آب است و کسانی که در منزل چاه دارند، برای انجام شست و شو خوب است که از این آب استفاده کنند تا آب تصفیه شده برای دیگر مناطق وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در این فضا باید همه به هم کمک کنیم، مطرح کرد: در شرایط بحرانی امروز، لازم است تا همه دست هم را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به فضا سازی برخی از رسانه‌های معاند در خصوص کمبود آب معدنی در همدان، گفت: بعضی رسانه‌های داخلی و خارجی این طور مطرح کردند که هر بطری آب در همدان به مبلغ ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، جواب ما به این افراد این است که اگر واقعا چنین چیزی وجود دارد، مطرح کنید تا به صورت قاطع برخورد کنیم و اگر دروغ است، شهامت عذر خواهی داشته باشید.

باید مراقب باشیم تا برنامه‌ توسعه، با زیست بوم ما همخوانی داشته باشد

وی با بیان اینکه اگر کسی گران فروشی کرد، سریعا به متولیان معرفی و گزارش شود، گفت: به کسی اجازه نمی‌دهیم در این شرایط سخت از مردم سو استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان در اقدامی ارزشمند، به صورت رایگان آب چاه‌های خود را در اختیار مردم قرار داده‌اند، عنوان کرد: در کنار تمام این مسائل باید از نجابت، صبر و حوصله مردم بزرگوار همدان که با همه سختی‌ها، مشکلات را تحمل کردند، به صورت ویژه تشکر کنم و لازم است که مسئولان قدر این نجابت را بدانند و برای رفع مشکل مردم به صورت شبانه روزی تلاش کنند.

وی بادآور شد: همچنین باید از گروه‌های جهادی، متولیان توزیع آب در همدان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و همراهی‌های استان‌های معین در این مدت تقدیر کنیم.

نباید کارکرد مسجد را در یک ساعت نماز خلاصه کنیم

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با گرامیداشت هفته مساجد، تاکید کرد: هیئت امنا و متولیان باید مسجد را به محلی برای حل مشکلات مردم و ملجأ مردم تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه نباید کارکرد مسجد را در یک ساعت نماز خلاصه کنیم، یادآور شد: مسئولان مسجد، با راه اندازی شورای محلات، کاری کنند اگر مردم مشکلی دارند، برای حل آن اول به مساجد مراجعه کنند و کارکردی که اسلام برای مسجد مشخص کرده را توسعه بدهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha