جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اراک

حوزه/ رئیس دانشگاه اراک گفت: هسته‌های دانشجویی کشور بکوشند که در بحث دفاع از مظلومان غزه، صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، دکتر مجتبی ذوالفقاری طی سخنانی در مراسم اجتماع دانشجویان دانشگاه اراک در دفاع از مظلومین غزه و همصدایی با دانشجویان معترض در اروپا و آمریکا با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه، اظهار داشت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، افزود: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود. در واقع باید همان گونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه نیز با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف حضرت امام(ره) ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها افزود: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

حجت الاسلام مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی تصریح کرد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha