شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده درباره حضور ناظران شرعی در همه شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در رشته توئیتی توضیحاتی را درباره حضور ناظران شرعی در بانک ها ارائه داد و اعلام کرد: براساس مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی در هر بانک یا موسسه اعتباری یک نفر به عنوان مسئول نظارت شرعی در کمیته تطبیق حضور خواهد داشت تا به عنوان عضوی از اعضای کمیته مذکور، انطباق عملکرد آن بانک و موسسه اعتباری با ضوابط و مقررات شرعی را کنترل نماید. بنابراین برخی ادعاهای مطرح شده درباره حضور ناظران شرعی در همه شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

دروغ بزرگ استخدام روحانیون در بانک ها! / وقتی جای ۳۶ با ۲۰ هزار عوض می شود + صوت

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: برخلاف ادعای مطرح شده، ناظران به هیچ وجه منحصر به روحانیون نمی باشد و همه متخصصان صاحب صلاحیت در حوزه بانکداری اسلامی(حوزوی و دانشگاهی) می توانند با انتخاب بانک یا موسسه اعتباری و تأیید شورای فقهی بانک مرکزی به عنوان ناظر شرعی در کمیته تطبیق حضور داشته باشند.

تکذیب یک ادعا / توضیح بانک مرکزی درباره حضور ناظران شرعی در بانک‌ها

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میرزا یونس IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مشخص نیست این پایه پولی اعلام شده توسط بانک مرکزی فقط اسکناس چاپ شده هست یا اعتباری که بدون چاپ پول به حساب ها واریز شده است لحاظ شده در هر صورت باید پایه پولی دارای پشتوانه ، پایه پولی فاقد پشتوانه از هم تفکیک شده و درصد هر کدام مشخص گردد. بخشی از ناترازی پنهان به علت ناتوانی بانک در پرداخت پول نقد به صاحبان حساب است و بخشی از بابت تجدید ارزیابی دارائی ها و ارزش موهومی که در صورت های مالی بانک ها گزارش شده اما عملا در پرداخت بدهی ها قابل استفاده نیست . هر دو طرف ترازنامه بانک ها متورم است و ناترازی در این اعداد و ارقام موهوم پنهان شده است . از طرفی عقود اسلامی که در بانک ها منعقد می گردد به هیچ وجه در چارچوب عقود اسلامی قرار نمیگیرد و کلاه شرعی بیش نیست ، مسائل زیادی برای ورود علمای عظام و ناظران شرعی در بانک ها وجود دارد و مهمتر از همه داشتن نقش موثر در سیاست گذاری مد نظر است . من فقط موندم توی این وضعیت پول پس انداز کنم یا کود حیوانی انبار کنم . پشکل هر روز افزایش قیمت داره اما پول هر روز کاهش ارزش داره ، واسه آدم های کم سواد مثل ما حقایق مهم هست نه اوهام و انتزاعات شما .