چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان شرقی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آذربایجان شرقی و بزرگداشت آیت الله ناصری دولت آبادی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیران و اساتید مدارس علمیه و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و و بزرگداشت آیت الله ناصری دولت آبادی(ره)، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیران و اساتید مدارس علمیه و مسئولان استانی، در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه استان ارائه داد و در ادامه، ابراز امیدواری کرد تا در سال تحصیلی جدید آمار طلاب نخبه و ممتاز افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز با تسلیت ایام اسارت اهل بیت(ع) و با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ناصری، اظهار داشت: در این مجلس گرامیداشت لازم است تا از اساتید حوزه‌های علمیه کشور مخصوصا حوزه علمیه اصفهان، آیت الله ناصری تجلیل و قدردانی کنیم.

وی افزود: جدیت و نظم در تحصیل همراه با تهذیب از مهم‌ترین عوامل کسب مدارج عالی علمی و معرفتی است که طلاب باید نسبت به آن حساس باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: طلاب، افزون بر اینکه وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند، باید نسبت به مسائل روز آگاه بوده و در بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی مردم نیز پیش‌ قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یکی دیگر از سنت‌های حوزه را مباحثه بین طلاب دانست و گفت: این روش برای جا افتادن دروس در ذهن طلاب تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha