چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دیدار رهبر معظم انقلاب با طلاب تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری دیدار طلاب جوان تهرانی با مقام معظم رهبری در ششم شهریور سال ۹۶، این دیدار را نقطه عطف تاریخ حوزه برشمرد و تأکید کرد: این رویداد موجب ایجاد افق های جدید در تاریخ حوزه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در سومین گردهمایی طلبگی «نهال قدکشیده» که در محل مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد با بیان اینکه رهبری بعد از دیدار سال ۹۵ حوزه تهران با ایشان درخواست دیدار دیگری را با حضور طلاب جوان تهران و در زمانی کوتاه داشتند، ابراز کرد: در مسیر شکل‌گیری این دیدار موانعی وجود داشت اما به توفیق الهی این دیدار بسیار مهم در شهریور سال بعد و فقط با حضور طلاب جوان برگزار شد.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین اتفاق این دیدار را دعوت رهبری از طلاب جوان برای ساخت حوزه علمیه مطلوب دانست و افزود: در مسیر تحول و ساخت حوزه مطلوب نباید صرفا منتظر اقدام از سوی مسئولین و متولیان امر ماند، بلکه راه تحقق آن طبق فرموده مقام معظم رهبری، مبارزه و مجاهدت است.

حجت‌الاسلام سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک‌ترین راه در این زمینه نقد منصفانه و تبادل تجربیات است و لازم است در فضایی قرار بگیریم که اهمیت باهم بودن و اضطرار نیاز به یکدیگر را درک کنیم تا بتوانیم در مقام عمل، اقدامات جمعی مؤثری را رقم بزنیم.

در ابتدای این گردهمایی آقایان محسنی‌فرد، شوقی، امینی، عباسقلی، فلاح، بیگی، محمودخانی، مرادی و قرقچی و خانم‌ها اسفندیاری و شیخی به نمایندگی از تشکل‌های طلبگی حوزه تهران به معرفی فعالیت، بیان تجربیات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

خلاصه مهمترین نکات ارائه‌دهندگان این گردهمایی به این شرح است:

* طلاب در کنار درس خواندن خوب باید اهل مبارزه باشند و جمع این دو ویژگی باعث رشد و کارآمدی طلاب می‌باشد.

* برای ساخت حوزه مطلوب نیاز به متشکل شدن و کارگروهی است. این مهارت باید در طول دوران تحصیل با زندگی جمعی و ارتباط با میدان تمرین شود.

* اخوت روح تشکیلات اسلامی است که به تعبیر آیت‌الله شاه‌آبادی (ره) تحقق آن در گرو چهار عنصر انس، کمال، عزت و عون است.

* تشکل طلبگی بانوی انقلاب با محور قرار دادن مکتب امام (ره) در شبکه‌سازی طلاب خواهر، در سه عرصه جهادی، مسجد و رسانه به صورت مجازی در حال فعالیت است.

* جریان‌سازی و حضور بین مردم از وظایف مهم طلاب امروز است. تشکل طلبگی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خدمت‌رسانی به مردم به ویژه محله حوزه را از اولویت‌های تبلیغی خود می‌داند.

* لازم است تا حوزه برای تحقق وظایف طلاب در عرصه‌های هدایت دینی، سیاسی و خدمات اجتماعی از همان دوران ابتدای طلبگی به این مسائل بپردازد.

* حوزه برای کنشگری طلاب در دوران سطح و با هدف تربیت راهبران اجتماعی برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد. بسیج مدرسه مشکات محور اقدامات خود را با تشکیل جنبش علَم و... برنامه‌ریزی برای تحقق این امر قرار داده است

* مرکز مدیریت باید نقش تسهیل‌گری خود در بحث تحول حوزه را فعال‌تر کند.

* انجمن زن و خانواده در حوزه علمیه خواهران استان تهران مدت یکسال است که در زمینه‌های تربیت، دوره‌های مددکاری خانواده، دوره‌های شیوه کاهش طلاق و تعارضات خانوادگی تشکیل و در حال فعالیت است .

* واحد تواصی بسیج مدرسه علمیه مروی، روی بُعد کشف مسائل تمرکز دارد؛ و در بازه‌های زمانی حدودا ۶ ماهه بعد از بررسی، مشاوره و پژوهش روی یکی از کلان مساله‌های جامعه، حاصل بررسی‌های خود را در قالب یک دوره جامع و سپس به صورت مکتوب به طلاب سراسر کشور ارائه می‌دهد.

* واحد جهادی تشکل مدرسه علمیه مروی با تمرکز بر اردوی سالانه جهادی، علاوه بر ایجاد و تقویت روحیه کار جمعی و تشکیلاتی در طلاب، فرصتی را برای درگیری طلاب با مسائل آن منطقه فراهم می‌کند.

* یکی از مشکلات فعالیت جزیره‌ای و پراکنده تشکل‌های مختلف طلبگی است؛ یعنی ما به عنوان تشکل های فعال حوزه تهران، عملیات مشترکی با هم تعریف نمی کنیم.

۳۱۳/۴۲

مطالبه رهبری از طلاب تهران تاریخ حوزه را وارد افق جدیدی کرد

مطالبه رهبری از طلاب تهران تاریخ حوزه را وارد افق جدیدی کرد

مطالبه رهبری از طلاب تهران تاریخ حوزه را وارد افق جدیدی کرد

مطالبه رهبری از طلاب تهران تاریخ حوزه را وارد افق جدیدی کرد

مطالبه رهبری از طلاب تهران تاریخ حوزه را وارد افق جدیدی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha