دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ حسین انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان با بیان اینکه یکی از اوصاف و ویژگی های پروردگار عالم حکیم است، گفت: تسلیم در برابر حکمت خدا یکی از درجات کمال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، به مناسبت فرا رسیدن دهه اول ماه صفر و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مهدیه اعظم سمنان گفت: یکی از صفات پروردگار متعال عالم حکیم است، وقتی یک انسان به حکیم بودن خداوند متعال معترف باشد و به حکمت خدا تسلیم شود، درب همه اعتراضات به روی ما نسبت به وجود مقدس او و آفرینش او و خود ما بسته می شود و این یکی از اوصاف کمال است.

وی افزود: در دعا می خوانیم که «اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِی مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِکَ رَاضِیَةً بِقَضَائِکَ» یعنی اعتقاد صحیح به قضا و قدر؛ در زیارت شریفه امین الله، امام سجاد(ع) پس از عرض ارادت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین امام علی(ع) چندین صفت از صفات برجسته اولیای الهی و انسانهای کامل را از خداوند متعال طلب می نماید، البته خود آن حضرت متصف به اعلی درجه این صفات می باشند اما می فرماید «اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِی مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِکَ رَاضِیَةً بِقَضَائِکَ» یعنی بارالها تو جان مرا مطمئن به قدر و راضی به قضای خویش بگردان.

استاد انصاریان تصریح کرد: قرآن می فرماید «بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» یعنی هرچیزی به اندازه لازم در این عالم آفریدند. همه جهان ظاهر و باطنش باهم هماهنگ است و اختلاف و تفاوتی در اصل خلقت جهان و جهانیان نیست همان طور که فرموده اند «مَا تَرَیٰ فِی خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ».

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ سال پیش ائمه معصومین(ع) ما را راهنمایی کردند که «اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِی مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِکَ» یعنی اگر انسانی می خواهد به کمال برسد و در مسیر الی الله قرار گیرد باید به حکیم بودن خدا معترف و حکمت او راضی باشد. خیلی ها در مسائل مختلف مثلا در مسئله مالی از حکم خدا راضی نیستند، خدا می فرماید اگر گندم وزنش این شد این مقدار زکات دارد، اگر جو به این میزان رسید، زکات دارد، اما شخص می گوید برای چه!؟ من جان کَندم به این جا رسیدم چرا باید زکات بدهم؟! این نمونه ای از راضی نبودن به حکم خداست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha