سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هنوز در سال ۶۰ هجری قمری بودیم که بسیاری از ارزش‌های اسلامی با انحراف خلفای وقت رنگ باخت و همین خود یکی از عوامل قیام امام حسین‌(ع) بود.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های قشر مذهبی و علمای دین، تبیین درست واقعه کربلا برای نسل جوان است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: واقعه کربلا و به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و یارانش و نیز به اسارت رفتن اهل بیت(ع) و در مقابل سخنرانی تاریخی حضرت زینب(س) در مقابل یزیدیان، فصل مهمی در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید از خود بپرسیم که چه زمینه‌هایی باعث شد که قیام عاشورا روی داد و نیز چه عوامل باعث شد که امام حسین(ع) در برابر طاغوت زمان خویش دست به قیام بزند.

حجت الاسلام محمودی یادآور شد: هنوز در سال ۶۰ هجری قمری بودیم که بسیاری از ارزش‌های اسلامی با انحراف خلفای وقت رنگ باخت و همین خود یکی از عوامل قیام امام حسین (ع) بود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی و بازتاب جهانی آن اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی فارغ از اجر معنوی که برای زوار و عاشقان اهل بیت(ع) دارد، خود پیام وحدت و قدرت مسلمین به جهانیان است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در اربعین حسینی بیش از ۲۰ میلیون زائر در یک گردهمایی عظیم، قدرت واقعی اسلام را به نمایش می‌گذارند، بنابراین ابعاد منطقه و جهانی اربعین حسینی بسیار پراهمیت است.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نشان می‌دهد که جریان‌های دین ستیز، تکفیری و سلفی در مقابل اسلام راستین و واقعی محلی از اعراب ندارند و لذا این خیل عظیم از زائرین حریم امام حسین(ع) قدرت و عظمت اسلام را بار دیگر تثبیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha