شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: نهضت عاشورا متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است؛ عاشورا دانشگاه آزادگی و مردانگی در برابر ظلم و ستم و امام حسین(ع) استاد این دانشگاه جهانی است.

ماموستا محمدامین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: امام حسین (ع) و نهضت کربلا را نمی‌توان تنها متعلق به فرد، مذهب یا دین خاصی دانست.

امام جمعه موقت سنندج گفت: نهضت عاشورا متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است؛ عاشورا دانشگاه آزادگی و مردانگی در برابر ظلم و ستم و امام حسین(ع) استاد این دانشگاه جهانی است.

عالم اهل سنت ادامه داد: در قیام عاشورا بسیاری از بدعت‌هایی که دین اسلام را به سمت نابودی می‌بردند از بین رفتند، بنابراین قیام امام حسین(ع) فصل مهمی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است.

ماموستا راستی یادآور شد: امروز برای مقابله و پیروزی در مقابل دشمنان دین اسلام نیازمند فکر و حرکت حسینی هستیم و باید نگاه ما به جامعه و جهان عاشورایی باشد.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) بیزاری از ظلم و ستم را به ما آموخت، مطرح کرد: هر کس که در مکتب امام حسین(ع) تلمذ کند، بی‌شک هیچ گاه در مقابل ظالم و دشمنان اسلام سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: با این وجود بعد از گذشت بیش از ۱۴ قرن از قیام عاشورا و انقلابی که امام حسین(ع) انجام داد، امروز جریان‌هایی با تمام قدرت در تلاش هستند که فرهنگ عاشورا را کمرنگ، تحریف و به حاشیه بکشانند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد بی‌بصیرت و جاهل در جهان اسلام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را منحصر به تشیع می‌دانند که این اشتباهی بزرگ است و در این میان تنها دشمنان رسول الله(ص) هستند که از این بی‌بصیرتی بیشترین سود را خواهند برد.

ماموستا راستی اظهار کرد: امام حسین(ع) الگویی بی‌نظیر برای تقویت روحیه استکبار ستیزی و استعمار ستیزی تمام مسلمین جهان اعم از شیعه و سنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha