سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق

حوزه / نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق گفت: اربعین تجلی‌گاه وحدت، همراهی، انسانیت به معنای واقعی در بین امت‌ها، مذاهب و ادیان است.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق، در گفت‌وگوی با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به شرایط این روزهای کشور عراق در آستانه اربعین، اظهار داشت: با توجه به بصیرت مردم این کشور، علاقه زیادی به‌نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران دارند و آمریکا را دشمن و منحوس می‌دانند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمریکا در عراق لانه‌هایی دارد که با وعده‌های پول و هدایا برخی مردم را جذب می‌کند و تلاش دارد که به اسلام هراسی و ایران هراسی بپردازند، ولی با حضور نیروهای مقاومت و روشنگری در بین مردم با شکست مواجه شده است.

نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق، ادامه داد: با نزدیک شدن به‌روز اربعین، حرم‌های ائمه اطهار(ع) مملو از زائران عراقی است و موکب‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ و به استقبال زائران می‌آیند و به بیان دیگر عامه مردم عراق مشتاق اربعین هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جماعت زیادی در عراق وجود دارد که عشق به ولایت‌فقیه و علاقه به رهبر انقلاب اسلامی ایران دارند و با مواضع ایران همراه هستند، یادآور شد: این روحیه در بین همه اقشار مردم عراق از جمله گروه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و عوام وجود دارد.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، شاهد استقبال گسترده مردم از راهپیمایی اربعین هستیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم اربعین ۱۴۰۱ شمسی با روحیه انقلابی و به معنای واقعی حسینی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین امام حسین(ع) در سراسر دنیا در بین مسلمانان برگزار می‌شود و طبعاً در عراق و شهر کربلا بزرگ‌ترین مراسم و پاسداشت این روز برگزار می‌گردد، اظهار داشت: در مراسم اربعین حسینی باید در راستای احیای نام امام حسین(ع) تلاش کنیم، یعنی دشمن داشتن دشمنان خدا و دوست داشتن دوستان اولیای خدا و لازم است تا وحدت اسلامی در برابر ظالمان و استکبار جهانی در عصر حاضر را به جهانیان عرضه کنیم.

نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق، بابیان اینکه در پیاده‌روی اربعین حسینی و زیارت امام حسین(ع)، از همه ادیان و مذاهب اسلامی از سراسر جهان شرکت می‌کنند، گفت: در بازدید از موکب‌ها در سال‌های گذشته و در این روزها، شاهد بودم که موکبی فلسطینی برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) ایجادشده و حتی ایزدی‌ها در مناطق خودشان برای تجلیل از اربعین وارد میدان می‌شوند و زائرانی را که در این مسیر عبور می‌کنند پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عشق و ارادت به امام حسین(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و از کشورهای مختلف دنیا در ماه صفر هزینه‌های زیادی می‌کنند که در مراسم اربعین بتوانند شرکت کنند، مطرح کرد: یکی از موکب‌هایی که در مسیر کربلا قرار دارد، هزینه‌های آن را دو تاجر مسیحی و اهل سنت می‌دهند که درگذشته وقتی دچار مشکل تجاری شده بودند، فردی به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که درصدی از سود تجارتشان را نذر حضرت رقیه(س) کنند و آنها این نذر را انجام دادند و مرتب درآمدشان افزایش پیدا کرد و با خود شرط بسته بودند که در صورت بهبود شرایط اقتصادی‌شان برای اربعین امام حسین(ع) خرج کنند.

نماینده رهبر انقلاب در عراق تصریح کرد: این افراد در حال حاضر در مسیر کربلا موکبی دو طبقه و بزرگ برای پذیرایی از زائران ایجاد کرده‌اند.

وی اربعین را تجلی‌گاه وحدت، همراهی، انسانیت به معنای واقعی در بین امت‌ها، مذاهب و ادیان بیان کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند که با شعارهای تفرقه‌انگیز اربعین را به نفع حمایت از رژیم صهیونیستی و آمریکا تخریب کند، بنابراین ضروری است تا مردم با حضور در اجتماع عظیم اربعین روحیه مودت، محبت و اتحاد خود را حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha