یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری اعلام فراخوان بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)

حوزه/ فراخوان بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی "ملت امام حسین(ع)" اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره بین‌المللی "ملت امام حسین(ع)" امروز در نشست خبری این سوگواره که در سالن جلسات ساختمان خانه مطبوعات استان قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهداف این دبیرخانه بیان کرد: ادغام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبکه‌سازی و شناخت ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و به‌کارگیری شبکه‌های ماهواره‌ای همسو با نظام اسلامی، هم‌افزایی در کنار استفاده از تجربیات یکدیگر و ایجاد وحدت در برند سوگواره‌ها در کنار فعالیت هر سوگواره از اهداف تشکیل دبیرخانه سوگواره بین‌المللی "ملت امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان ساخت: سوگواره "ملت امام حسین(ع)"، فرصتی را فراهم آورده تا با دعوت از سوگواره‌های حسینی که در سطح ملی برگزار می‌شدند با هم‌افزایی و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا و برانگیختن درک و باور مدیران نسبت به اهمیت تجمیع ظرفیت‌ها و تلفیق سوگواره‌ها، ستاد سوگواره‌های حسینی تأسیس شود.

دبیر اجرایی دومین سوگواره بین‌المللی "ملت امام حسین(ع)" بیان کرد: دبیرخانه مرکزی دومین سوگواره "ملت امام حسین(ع)" با خادمی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به‌دنبال همکاری هر چه بیشتر نهادهای فعال در تولید محتوا و کنشگری عاشورایی است و بنا دارد با دعوت از نهضت‌ها و پویش‌های مختلف مردمی در بخش‌ها و برنامه‌های جنبی سوگواره مشارکت حداکثری را ایجاد کرده و فعالیت تخصصی هنرمندان و کنشگران فضای را با برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، ارتقا بخشد.

حجت‌الاسلام رحیمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: پرهیز از کار تکراری و موازی‌کاری و تخصصی کردن هر بخش، استفاده از ظرفیت برندسازی شعار "ملت امام حسین(ع)"، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها، ترسیم مدل تبلیغات رسانه‌ای سوگواره، استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌ها و رادیو محرم در کنار رادیوهای دیگر و فراهم آوردن امکان تجلیل و بزرگداشت از فعالان فرهنگ محرمی و عاشورا از دیگر اهداف آن است.

محمدرضا قربان‌زاده، دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع)» نیز در ادامه این نشست خبری گفت: بخش تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش از بخش‌های این سوگواره است که آثار ارسالی به سوگواره می‌بایست از عاشورای امسال تا پایان ماه صفر یا ششم مهرماه سال جاری در رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات (نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک)، منتشر و یا چاپ شده باشند.

قربان‌زاده در تشریح جوایز منتخبین افزود: یک اثر برگزیده در هر قالب، تندیس، لوح تقدیر و هدیه سه میلیون تومانی و یک اثر شایسته تقدیر در هر قالب، لوح تقدیر و هدیه یک میلیون تومانی اعطا می‌شود.

وی افزود: محسن مهدویان، سیدعلی میررضوی و رضا حسین‌زاده از داوران این بخش هستند و علاقه‌مندان جهت شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار منتشر یافته در رسانه‌های معتبر کشور را تا پنجم مهر ارسال کنند.

قربان‌زاده تصریح کرد: کلیه رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات (نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک) می‌توانند در این بخش شرکت کنند. همچنین کلیه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه شاغل و آزاد کشور که در مطبوعات ملی و محلی، نمایندگی نشریات سراسری و یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این سوگواره شرکت کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش با حداکثر پنج اثر در سوگواره شرکت کنند و در صورت ارسال آثار بیشتر، پنج اثر نخست در نظر گرفته خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان باید هنگام ارسال اثر، در بخش متن، لینک انتشار اثر و در قسمت بارگذاری اثر، فایل PDF آثار خود را بارگذاری کنند و نشریات مکتوب که فاقد لینک انتشار هستند، باید فایل ورد (WORD) اثر را به همراه فایل PDF چاپ شده اثر که دارای شناسنامه، لوگوی رسانه، تاریخ انتشار و شماره مسلسل رسانه است را در قسمت بارگذاری اثر ارسال کنند.

فخرالدین یوسف‌پور، مدیرخانه مطبوعات استان قم نیز در پایان نشست گفت: شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنان، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا و شبکه‌سازی پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی و کمک به تأسیس و توسعه‌ مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور از اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی افزود: داوری در دو مرحله‌ "انتخاب آثار" و "داوری نهایی" انجام می‌شود و در مرحله‌ اول، هیئت انتخاب آثار همزمان با شروع مسابقه و رسیدن آثار، به بررسی و انتخاب آثار دارای حدنصاب‌های مرحله‌ی داوری اقدام می‌کند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم در پایان ابراز داشت: از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره می‌توان به برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمّی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha