پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ هادوی گفت: متاسفانه امروز آثار نماز در کردار و گفتار برخی والدین وجود ندارد که این عمل موجب بی‌رغبتی فرزندان در مسائل عبادی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سیده صدیقه هادوی امروز در جمع بانوان در مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، با اشاره به آیه ۵۹ سوره مریم، اظهار داشت: دو عامل اصلی گمراهی و انحراف جامعه، دوری از ذکر خدا و پیروی از شهوات است که باید از آن به عنوان درد اساسی و بزرگ یاد کرد.

وی افزود: حضرت رسول(ص) فرمودند، بعد از ۶۰ سال، گروهی نماز را ضایع خواهند کرد، اگر این سخن در اوایل سال اول هجری مطرح شده باشد، مصادف با سال شهادت امام حسین(ع) و به قدرت رسیدن یزید است.

هادوی، پیام اصلی این آیه را کنار گذاشتن معنویت و تبعیت از هوا و نفس خواند و گفت: گاهی فرزندان و نسل آینده، زحمت‌های پدران را تباه می‌کنند و گاهی از خوبان، نسل نا اهل پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز محور دین است، خاطر نشان کرد: نماز، سدی میان انسان و شهوت‌ها است و اگر این سد شکسته شود، پیروی از شهوات‌ برای انسان آسان می‌شود.

بانوی فعال فرهنگی یادآور شد: متاسفانه امروز آثار نماز در کردار و گفتار برخی والدین وجود ندارد که این عمل موجب بی‌رغبتی فرزندان در مسائل عبادی می‌شود، بنابراین والدین باید توجه داشته باشند هرچه قدر مقید به نماز اول وقت و اعمال مستحبی باشند، اما اهل غیبت باشند، نمازشان اثری نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند منان خواستاریم ما و فرزاندانمان را یاری نماید تا بتوانیم مانند یک سرباز که آداب ادب و احترام به فرمانده را بجا می‌آورد، مؤدب به آداب بندگی و متخلق به اخلاق الهی باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha