یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدصفر جبرئیلی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اربعین «امانت الهی» است در حفظ و رشد و ارتقای آن بکوشیم.

خبرگزاری حوزه - تهران/ حجت‌الاسلام محمد صفر جبرئیلی، عضو هیئت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نوشت: امامت عهد و امانتی است که خداوند متعال آن را در طی فرایند طولانی بعثت پیامبران با ختم نبوت و رسالت به دست باکفایت بزرگترین پیامبر و حجت الهی حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم برای استمرار هدایت و رشد و ارتقای جامعه به بشر ارزانی داشته است، در این قرن های متمادی و پی درپی برای حفظ و حراست از این «سرمایه الهی» هزینه های معنوی و مادی فراوانی شده است، از تقدیم بیان و بنان تا بذل جان و مال، از جبهه و جنگ سیاسی و نظامی تا بیان و تبیین فکری و فرهنگی.

در نظام فکری اهل بیت علیهم السلام دیدار و لقای امام در زمان حضور و زیارت عتبات عالیات بویژه عتبه حسینی به طور خاص در اربعین سرور و سالار شهیدان مورد تاکید و ترغیب بوده و هست. حال که به لطف الهی چند سالی است این زیارت مهم در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت های عالمانه مراجع عظام تقلید در ایران و عراق و استقبال پرشور و مردمی موالیان و محبان ولایت در نقاط مختلف جهان بویژه در عراق و ایران به «میعاد شیعیان در یک کنگره بین المللی و جهانی در سرزمین خاطره ها» در آمده است وظیفه همه کارگزاران امر ولایت و امامت است که با تدبیر و درایتِ بیش از پیش مانع کمترین آلودگی غبار آسیب و آفت بر روی این سرمایه بزرگ الهی باشند. باشد که با گذر زمان و بهره گیری از تجربیات در ارتقاء بیش ازپیش این «میعاد گاه» بزرگ کوشا و پرتلاش باشیم. امید که زمینه ای برای ظهور دولت حق باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha