شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تولید ملی

حوزه/ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: لازمه تحقق هدف پیشرفت توأم با عدالت که اولویت برنامه هفتم توسعه عنوان شده، تقویت تولید داخل و رفع موانع فراروی آن است.

حسین عباسی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی مربوط به برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: آن چه بیش از هر چیز در این برنامه مشهود است، تأکید بر اهمیت و ضرورت تحقق رشد و پیشرفت همراه با عدالت در بخش های مختلف است.

وی با بیان این که تقویت تولید داخل و حل مشکلات فراروی آن، پیش نیاز دست یابی به رشد و پیشرفت کشور است، گفت: به عنوان مثال ما اگر می خواهیم که برای جمعیت بیکار کشور از جمله فارغ التحصیلان ایجاد اشتغال کنیم، لازمه اش حمایت جدی از تولید ملی است و این که موانع پیش پای تولید با درایت مسئولان و مدیران مربوطه از سر راه برداشته شود.

این کارشناس اقتصاد همچنین افزود: رشد اقتصادی متوسط ۸ درصدی و نیز تک رقمی شدن نرخ تورم در برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری شده که قطعاً تحقق آن ها مستلزم حمایت جدی از تولید داخل به عنوان بیت الغزل اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین بیان داشت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر روی بحث اقتصاد درون زا تاکید می شود که به طور خاص در کلام و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب این موضوع، جایگاه ویژه ای دارد. در واقع مقصود از درون زایی و برون گرایی این است که ما در تولید و ایجاد اشتغال به ظرفیت های اقتصادی و انسانی درون کشور متکی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha