دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ امام جمعه ساری گفت: همایش روز اربعین فرصتی ماندگار برای ارادت آحاد مردم به امام حسین (ع) و وحدت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باید آیین اربعین حسینی را قدر بدانیم و برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی بکوشیم.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان زیرساخت‌ها را برای حضور آحاد مردم در آیین عبادی و معنوی جاماندگان اربعین حسینی فراهم کنند، چرا که این مراسم یکی از راهبردهای اساسی برای افزایش وحدت در میان جهان اسلام است.

امام جمعه ساری ادامه داد: اطلاع رسانی گسترده از زمان برگزاری باشکوه این آیین مقدس انجام شود و به طور حتم مردم ولایتمدار مازندران فردا در این آیین حضور پرشوری خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها ایرانی در این آیین، گفت: مردم کشورمان با شرکت در این مراسم نمادین نشان دادند که خون ارادت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) در رگ‌هایشان جاری است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: از ملت بزرگوار ایران به وابسته برگزاری هزاران مراسم عزای حسینی در هفته‌های گذشته نهایت قدردانی را دارم و پیاده روی اربعین حسینی هم به خوبی از سوی دولت‌های عراق و ایران مدیریت شد.

وی گفت: در فضای مجازی برخی دشمنان خواستند با تفرقه افکنی درصدد جدایی بین ملت ایران و عراق باشند، اما دشمنان بدانند پیوند این ۲ کشور جدایی ناپذیر است.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: مردم ایران از مهمان نوازی کشور عراق نهایت قدردانی را دارند و به طور حتم توطئه‌های جدید دشمنان در فضای مجازی خنثی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha