شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قریشی

حوزه / امام جمعه ارومیه با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری، گفت: این برنامه باید مورد توجه جدی نمایندگان مجلس و دولت برای توسعه کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تنها راه نجات جامعه بشری رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بیان کرد: مسئله اربعین یا چهلم در دین اسلام تنها برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مطرح بوده و به غیر از آن حضرت برای هیچکس، مسئله اربعین مطرح نشده است.

وی ادامه داد: اینکه مردم در سوگ از دست دادن اقوام خود مراسم اربعین برگزار می‌کنند، مسئله بسیاری خوبی است ولی در دین اسلام به این مسئله اشاره نشده و این عمل الگو گرفته شده از اربعین امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت عدد چهل در دین اسلام، گفت: عدد چهل در دین اسلام از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و این مسئله در طول تاریخ اسلام به وضوح دیده می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیه ۱۴۲ سوره اعراف خاطر نشان کرد: بر اساس قرآن کریم، میقات حضرت موسی ۳۰ روز بود که بر این ۳۰ روز، ۱۰ روز نیز اضافه شد و ۴۰ شب میقات حضرت موسی با پرودگار طول کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: بر اساس احادیث، زمانی که مومنی از دنیا برود و بر روی آن ۴۰ مومن حاضر باشند و عبارت «اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً» را بیان کنند، خداوند شفاعت این ۴۰ مومن را قبول می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی خود را برای خداوند ۴۰ روز خالص کند، خداوند چشمه‌های حکمت را از قلب‌اش بر زبان آن فرد جاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به کتابت ۴۰ حدیث توسط بزرگان دینی، یادآور شد: بر اساس روایات، هر کسی ۴۰ روایت بنویسد که این ۴۰ روایت به مصلحت دین مردم باشد، خداوند در قیامت نویسنده آن کتاب را عالم و فقیه حساب می‌کند و نوشتن کتب ۴۰ حدیث توسط برخی بزرگان دینی از جمله امام خمینی(ره) برگرفته از این حدیث می‌باشد.

امام جمعه ارومیه به فلسفه زیارت اربعین پرداخت و گفت: جابر ابن عبدالله انصاری که از صحابه پیامبر اکرم(ص) بود به همراه عطیه عوفی در اربعین به زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مشرف شدند و این عمل از سوی ائمه مورد تایید قرار گرفت و این عمل جابر، سرآغاز این عملی شد که امروزه به عنوان بزرگ‌ترین کنگره بین المللی جهان اسلام ثبت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس، عنوان کرد: هرساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در این ایام با کمک به دانش آموزان کم بضاعت باعث می‌شود که این دانش آموزان با آبرو وارد مدارس شوند و امید آن است که خیران محترم نیز برای این عمل صالح همت گمارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: این برنامه باید مورد توجه جدی نمایندگان مجلس و دولت برای توسعه کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha