شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله خاتمی

امام جمعه موقت تهران­ با تسلیت فوت خانم مهسا امینی و تأکید بر ­پیگیری جدّی این مسئله، گفت: اغتشاشات اخیر عقده‌گشایی در واکنش به توفیقات ایران اسلامی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه یکم مهر ۱۴۰۱ تهران درباره اغتشاشات اخیر اظهار کرد: فوت یک هم وطن مایه‌ی تأسف ماست و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای آن‌ها است. در این قضیه رؤسای سه قوه ورود کردند و بر پیگیری جدی این مسئله تاکید کردند. این مسئولان امین نظام هستند و ما به امنای خودمان اطمینان کامل داریم. در این عرصه قطعا پیگیری خواهد شد و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این روزها در جهان اسلام و در ایران اسلامی حوادث مهمی اتفاق افتاده حضور بیش از ۲۱ میلیون نفر در کربلا. این مانور مانور کمی نیست که عنایت خدا را با خود به همراه داشت و حدود بیش از ۳ میلیون نفر زائر در این پیاده روی موضوع کمی نبود.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با سران بسیاری از کشورهای جهان نشان داد ایران به عنوان کشور مطرح در جهان است و برخلاف آن است که برخی می‌گویند ما با دنیا قطع رابطه کرده ایم دیدند که این طور نیست. اجلاس شانگهای تاثیر قابل توجهی در اقتصاد ما دارد و دشمنان درصدند که این توفیقات تحت الشعاع قرار گیرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بر روی اغتشاشات مانور می‌دهد؛ اغتشاشاتی که بسیار اندک است و امروز بعد از نماز جمعه تهران و سراسر کشور عدد را می‌فهمند.

به گفته امام جمعه موقت تهران مدت هاست که دشمنان مردم درپی اغتشاش بودند تا اینکه این سوژه برایشان پیش آمد که سوار بر این موج شدند. این‌ها دلشان برای خانم مهسا امینی نسوخته بود، دلشان برای مقابله با نظام لک زده بود و به دنبال عقده گشایی بودند و مسأله‌ای که برای این اغتشاشگران مطرح نبوده موضوع خانم امینی است. قصه، قصه چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: سوزاندن قرآن و به آتش کشیدن مساجد نشان می دهد که دنبال مقابله با دین بودند. این اغتشاشات علیه شما مردم بود تا پرچم جمهوری اسلامی ایران که نماد عزت و اقتدار است به آتش کشیده شد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آمبولانس‌هایی تخریب و به آتش کشیده شد، این‌ها اموال مردم بود. بانک‌ها را آتش زدند یعنی سرمایه مردم را به آتش کشیدند که شرمتان باد. سابقه این اغتشاشات در سال‌های قبل هم بود که شعارها و برنامه هایشان همین‌ها بود. مردم می‌گفتند اگر اعتراضی هست چرا اموال مردم را به آتش می‌کشید. این‌ها اعتراض نبوده و نیست. اغتشاشاتی که لحظات پایانی اش را می‌گذراند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در این اغتشاشات برخی جوان‌های خام و گول خورده تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی آمدند و سران اغتشاش از این‌ها سوءاستفاده کردند. برادرانه نصیحت می‌کنم آینده ندارید نمی‌خواهید در این مردم زندگی آرام داشته باشید؟ صف تان از این‌ها جداست. روز حادثه آنها فرار می‌کنند و شما گیر خواهید افتاد. گروه دوم سران اغتشاشات که خط می‌دادند که هم از بیگانه خط و هم پول می‌گیرند تا اغتشاشات را جلو ببرند. بی بی سی به صراحت می‌گوید ما ذی نفع هستیم. آمریکا و سران استکبار با نوچه هایشان وارد میدان شدند و تریبون هایشان در اختیار اغتشاشگران قرار دادند.

وی افزود: آنچه در این میدان بسیار خنده دار است حمایت سلطنت‌طلبان از این خانم است؛ سلطنت طلبانی که ۵۷ سال حکومت سیاه‌شان ایران را تبدیل به یک زندان بزرگ کرد. اشک تمساح منافقین است این‌ها خنده دار است و به قامت و قیافه تان نمی‌آید و این بسیار هشدار دهنده است و گاهی با قلم و فضای مجازی شان حمایت می‌کنند بدانند همپیمان با چه افرادی هستند. بدانند با سلطنت طلبان هستید و به خود بیایید و گرنه مورد لعن و نفرین این ملت قرار خواهید گرفت.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت کشور و مردم ۱۳ هزار شهید داده و در مقابله با اغتشاشات سوداگران مرگ مواد مخدر و اشرار شهید داده است. با فرزندان خدمتگزار این ملت وحشیانه برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی خط قرمز مردم است و از زبان شما مردم می‌گویم ما در حفظ انقلاب و نظام با هیچ کسی تعارف نداریم و تا آخرین قطره خون ایستاده ایم. صاحبان تریبون مراقب باشند تریبونشان با تریبون‌های ضد انقلاب یکی نشود که متاسفانه در این حادثه هم کسانی که نان نظام را خوردند همصدا شدند با دشمنان ملت، اما هنوز دیر نشده و بیانیه بدهید و اغتشاشات را محکوم کنید.

آیت‌الله خاتمی خطاب به رئیس قوه قضائیه که در نماز جمعه حضور داشت، بیان کرد: به رئیس قوه قضائیه که امروز هم در نماز جمعه حضور دارند، از زبان شما مردم می‌گویم، مردم می‌خواهند با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: تشکر میکنم عزیزانی که در مشهد، همدان، زنجان، ورامین و ... راهپیمایی خودجوش راه انداختند و اغتشاشات را محکوم کردند و امیدواریم پیام این راهپیمایی‌ها را اغتشاشگران بگیرند. اگر نگیرند، فردا دیر است.

وی در ادامه با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که پیاده روی اربعین یک پدیده معجزه آسا و دست خدا و عنایت خداوند بود. انتظار می‌رود نقاط قوت و ضعف پیاده روی اربعین بررسی شود تا برای سال آینده نقاط ضعف رفع شود.

آیت الله خاتمی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس نماد تجدید بیعت با شعار ابی عبدالله "هیهات مناالذله" است. صدام سه روزه می‌خواست تهران را بگیرد و این رزمندگان بودند که دشمن را ناکام گذاشتند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: عزیزان ملت از فردا درس‌ها را با نشاط آغاز خواهند کرد؛ از مدیران و معلمان انتظار می‌رود این عزیزان را به درستی پرورش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha