شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیره نبوی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: تلاش در جهت معرفی سیره نبوی به جهانیان، از مصادیق مهم عمل به رسالت جهاد تبیین در دنیای کنونی است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هشتم ماه صفر، سالروز ارتحال پیامبر اکرم(ص) و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: هر کس که خود را محب و دوستدار نبی اعظم(ص) می داند باید در راستای عمل به جهاد تبیین به دنبال معرفی سیره و اخلاق نورانی رسول الله (ص) به مردم جهان باشد و در این مسیر مقدس از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکند.

وی افزود: ما در این زمینه باید از ابزارها و امکانات نوینی که در اختیار داریم از جمله رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم و حال آن که متأسفانه آن طور که باید و شاید در این خصوص اقدامی نکرده ایم.

وی اضافه کرد: البته بنده به هیچ وجه منکر تلاش ها و زحمات دوستان به شکل خودجوش و یا تحت حمایت برخی نهادها و سازمان ها نیستم بلکه منظورم این است که در شأن پیامبر اعظم(ص) نتوانسته ایم به معرفی سیره و گفتار و اخلاق نورانی ایشان همت بگماریم.

این کارشناس رسانه ای همچنین بیان داشت: حقیقتی که وجود دارد این است که با وجود هجمه های شدید رسانه ای علیه اسلام و تشیع، دنیا امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف ناب اسلامی به خصوص سیره و اخلاق نبوی است و لذا یکی از مهم ترین رسالت های ما در بُعد رسانه ای و فرهنگی می بایست تلاش در جهت تبیین این مهم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha