یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحلت پیامبر (ص)

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: الگوگیری از آموزه های نبوی، راه سعادتمندی دنیا و آخرت است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز ارتحال جانسوز نبی اکرم(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) اظهار داشت: چنانچه می خواهیم که حقیقتاً راه درست زندگی کردن را بیاموزیم و به سعادت دنیا و آخرت برسیم، راهش پیروی از سیره و سبک زندگی رسول الله(ص) و اهل بیت ایشان است.

وی افزود: دنیایی که در آن بسر می بریم با وجود همه جاذبه هایی که دارد، در نهایت محکوم به تباهی و نابودی است و لذا ما برای کسب سعادت و عاقبت به خیری ناگزیر از این هستیم که به ثقلین پناه بُرده و از آموزه های آن ها الگو بگیریم.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به این که ابعاد زندگانی پیامبر اعظم(ص) در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی، برای همه بشریت و از جمله مسلمانان و شیعیان، بهترین و کامل ترین الگو به شمار می رود، گفت: به تعبیر قرآن کریم، حضرت رسول، اُسوه حسنه است و در دنیایی که هر کسی به دنبال الگویی است و یکی به بازیگران و هنرمندان دل می بندد و دیگری به ورزشکاران و فوتبالیست ها، از نگاه قرآن و بر اساس کلام پروردگار عالم، رسول الله(ص) اُسوه حسنه است که الگوگیری از ایشان ضامن سعادتمندی دنیا و آخرت ماست.

وی یادآور شد: پیامبر (ص) امور زندگی خویش را به چند بخش تقسیم کرده بودند؛ بخشی را به خانواده اختصاص داده و بخش دیگری را به رابطه خود با خداوند و مسایل عبادی و مناجات اختصاص داده بودند و بخش دیگری را نیز به رسیدگی به کار مردم و تدبیر امور.

وی تأکید کرد: این مهم به خوبی نشان می دهد برخلاف عده ای که به بهانه مسئولیت های اجتماعی و کاری از امور خانوادگی و بحث عبادات و مناجات با خدا تا حدودی غافل می شوند، پیامبر(ص) با همه مشغولیت هایی که داشتند به هیچ وجه از رسیدگی به امور فردی و عبادی و خانوادگی غافل نمی شدند.

اسلامی افزود: بی شک چنانچه از حیث عاطفی و رفتاری به خانواده رسیدگی نشده و به مشکلات آن توجه نشود، چه بسا این کانون محوری از هم بپاشد، کما این که یکی از معضلات امروز جهان غرب آن است که بنیان مرصوص خانواده ندارند و در آن جا تقریباً این نهاد از هم پاشیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha