سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ اولین همایش ملی «جنگ بیولوژیک؛ ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در استان سمنان (دامغان)

حوزه/ مخلصی در همایش ملی جنگ بیولوژیک در دامغان گفت: حوزه های علمیه باید در مسائل روز ورود داشته باشند و اگر تخصصی در بعضی موضوعات ندارند باید با همکاری اساتید دانشگاهی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان،خانم مخلصی، در اولین همایش ملی «جنگ بیولوژیک؛ ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در سالن الغدیر شهر دامغان، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در این روز شاهد اولین همایش جنگ بیولوژیک ابعاد ماهیت پیامدها راهکارها هستیم.

وی افزود: در بهمن ماه ۱۳۹۹ طرح مسئله شد در دبیرخانه همایش سپس اقدام به جذب اساتید و درخواست کمک از نهادهای علمی و اساتید کمیته علمی و اجرایی را جذب کردیم.

دبیر علمی همایش ملی جنگ بیولوژیک گفت: درباره ضرورت بحث باید گفت: حوزه ها باید در مسائل اجتماعی و روز ورود داشته باشد و اگر تخصص نباشد با همکاری اساتید دانشگاهی انجام می‌شود.

وی افزود: این همایش در تیرماه ۱۴۰۰ رسماً فعالیت آغاز شد و سایت همایش افتتاح شد. تعداد ۱۰ پیش نشست علمی با حضور سروران ارجمند داشتیم. تشکر می کنم از حجت الاسلام واشیان که در هیئت علمی حضور داشتند و در پیش نشست‌ها و کارگروه‌ها ما را یاری کردند. پنج عضو هیئت علمی از موسسه و ۱۴ عضو کمیته علمی از سراسر کشور با ما همکاری داشتند.

خانم مخلصی گفت: ۱۰۰ مقاله در پایگاه همایش وجود داشت و ۸۳ مقاله به داوری راه یافت ۳۰ مقاله در عرصه سخنرانی و ۳۵ مقاله در عرصه پوستر انتخاب شد و برخی آثار برتر پوستر در نمایشگاه گذاشته شده است که حاصل تلاش طلاب و دانشجویان هست. ۳۰ درصد مقالات کار طلاب بوده است. روز گذشته در آستانه همایش سه کارگروه تخصصی فقه و حقوق،اخلاق و اعتقادات و پزشکی با حضور اساتید حوزه،دانشگاه و طلاب برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha