شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1046293
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
حجت الاسلام اوحدی

حوزه/ دوره میثاق طلبگی با محوریت آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه و با هدف استعدادیابی از طلاب جدیدالورود آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک؛ مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی استان مرکزی به همت معاونت تربیت و تهذیب مدیرت حوزه علمیه استان، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی اوحدی، معاون تهذیب و تربیت مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: دوره میثاق طلبگی با دو هدف شناخت طلبه ها و شناساندن نظام آموزشی حوزه به طلاب برگزار می‌شود تا طلاب بتوانند علاوه بر به دست آوردن آگاهی از نظام آموزشی و تربیتی حوزه نسبت به برنامه ریزی آینده تحصیلی و شغلی خود عملکرد بهتری داشته باشند.

معاون تهذیب و تربیت مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: در این دوره  موضوعاتی نظیر رسالت ها و آداب طلبگی، بایسته های یک روحانی و مسائل مربوط به نظام آموزشی حوزه و... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره گفت: آشنایی با فرهنگ ایثار و مقاومت، آشنایی با رسانه، استفاده از دروس اخلاق علمای استان، دیدار با نماینده ولی فقیه استان، کلاس های معرفتی و بصیرت افزایی در کنار برنامه های ورزشی از برنامه های این دوره است.

وی در پایان گفت: حضور کارشناسان و روانشناسان مجرب در کنار طلاب به صورت شبانه روزی از ویژگی های این دوره می‌باشد و در صورتی که طلبه ها در آزمون های روانشناختی و سایر آزمون ها به تأیید کارشناسان دوره برسند، برای طی کردن دوره اختبار و تثبیت به مدارس علمیه استان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارخانه IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    مطلب بالا عالی بود