چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: همایش های «طلیعه حضور» در مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.

مهری رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری همایش «طلیعه حضور» طلاب جدید الورود مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر خبر داد و بیان کرد: این همایش هر ساله به منظور ایجاد و تقویت انگیزه در طلاب جدید الورود، تبیین اهداف و وظایف و رسالت بانوان طلبه، آشنایی با انتظارات جامعه از آنها و آشنایی با فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه به صورت مدرسه ای و منطقه ای برای دو مقطع سطح ۲ و سیکل، با حضور مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، طلاب جدیدالورود و مدیر و معاونان مدارس علمیه استان از ۹ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به صورت ۶ روزه و سه روزه(اردوئی) در مازندران در حال برگزاری است.

رستمی تصریح کرد: ارائه مباحث مربوط به آشنایی با هویت طلبگی، بیان نحوه کسب مهارت فرهنگی، تربیتی و ... و ثبت فعالیت ها در گروه های مباحثه، برگزاری جلسات تربیتی واخلاقی پیرامون مباحث خانوادگی و...، بیان چگونگی تعامل با اعضای خانواده به عنوان یک فرد حوزوی، بیان رسالت و وظایف طلبگی با توجه به زی طلبگی، برگزاری جلسات بصیرتی و سیاسی و پرسش و پاسخ با محوریت جهاد تبیین و حجاب و عفاف، اجرای مسابقات، جلسات جمعی دعا، نماز جماعت، آموزش حرکات ورزشی مناسب و بیان نقش آنها در سلامتی اعضای بدن فرد توسط مربی ورزش و کارگاه مهارت افزایی مدیریت زمان از جمله موضوعات و سرفصل های اجرائی در این همایش است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: دیدار با علما و بزرگان دینی مناطق، حضور در امامزادگان و اجرای برخی از برنامه های همایش در این اماکن مقدس، کوهپیمایی طلاب، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری محافل قرآنی و شهدایی، تریبون آزاد از جمله برنامه های جانبی این همایش می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha