شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازی و همدلی در مرکز گل نرگس

حوزه/ با همکاری مرکز رسانه و مرکز فرهنگی گل نرگس مسجدمقدس جمکران، جشن خانوادگی «بازی و همدلی» ویژه خانواده خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات قم به مناسبت نهم ربیع الاول در مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محیط از عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد و آموزش شخصیت انسان می باشد. کودکان نیز می توانند متأثر از محیط، رشد یابند. فضاهای شهری مثل پارک ها و بوستان ها بخشی از زمان و محیط زندگی روزمره کودکان را به خود اختصاص می‌دهد و ارتقا کیفیت این فضاها می تواند در سلامت و رشد قوای جسمی، تقویت تعاملات اجتماعی و همبستگی گروهی و حتی آموزش و رشد و خلاقیت کودکان موثر می باشد.

در این میان، هستند مجموعه‌های فرهنگی، هنری با اهداف از پیش تعیین شده که علاوه بر بکارگیری پرسنل توانمند، خوش برخورد و آموزش دیده، درصدد رشد و سلامت روحی و معنوی کودکان‌مان هستند و «مرکز فرهنگی هنری گل نرگس» از جمله این مجموعه ها می باشد که در راستای اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده، برنامه های تفریحی، خلاقانه، هنری وادبی خانوادگی خود را ترسیم کرده است.

این مرکز پر از سرگرمی و خلاقیت امروز میزبان اصحاب رسانه و خانواده‌هایشان بود که کودکان نقش اصلی و مخاطب این حضور را به خود اختصاص دادند و ۹۰ درصد فعالیت‌ها و سرگرمی های تدارک دیده شده حول آنان با مشارکت والدین‌شان بود.

در این ۲۰۰ دقیقه پر از هیجان و سرگرمی، کودکان همراه با والدین، خلاقیت‌های خود را افزایش دادند، انگیزه پیدا کردند و در کنار پدر و مادر خود با ضرورت و اهمیت تجربه در مسیر زندگی آشنا شدند، کسب مهارت و ارتقای اعتماد به نفس برای کودکان و هم برای والدین‌شان در راستای همدلی بیشتر کانون خانواده بیش از هر چیزی چشم‌نوازی می کرد.

حضور پرشور خانواده ها در غرفه بازی های کودکانه‌ای همچون، جورچین، دارت، نقاشی خانوادگی، استخر توپ، خلاقیت، کار با ماسه، نمایش عروسکی، میوه آرایی و کاردستی توسط تمامی اعضای خانواده به صورت یک تیم منسجم انجام شد. اتفاقی که برای برخی از خانواده برای اولین بار رخ داده بود و حس خوبی را به نمایش گذاشته بود.

این جشن که از سوی بخش مدیریت آموزش و تربیت در مرکز کودک و نوجوان گل نرگس واقع در صحن خضر نبی مسجد مقدس جمکران برگزار شد علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی، خانواده ها در یک محیط صمیمی، حضور در فعالیت‌های جمعی را تمرین کردند.

همدلی در کنار اعضای خانواده، ارتباط خوب و سازنده میان والدین و فرزندان و تاکید بر صمیمت میان همسران و همچنین استفاده از بازی به عنوان مهمترین رکن ایجاد صمیمیت و همدلی با کودکان از جمله اهداف مهم این جشن خانوادگی بود، ضمن اینکه موضوع بها دادن به مسئله فرزندآوری با تشویق خانواده های دارای فرزند بیشتر در کارهای تیمی مورد توجه قرار گرفت.

در جشن بازی و همدلی، حجت الاسلام و المسلمین موسی‌کاظمی به عنوان مجری برنامه ایفای نقش کرد.

گزارش از: اکبر پوست‌چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha