دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح

حوزه / رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی گفت:رهبر معظم انقلاب از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری کردند و گفتند حتی در بین زنان بی‌حجاب جامعه و بدحجاب این‌طور نیست که همه این‌ها طرفدار دشمنان باشند و برخی از این افراد از دلسوزان، طرفدار این نظام، انقلاب و دین هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون حوادث اخیر و آشوب‌های خیابانی که به بهانه آزادی زنان به اصل انقلاب اسلامی حمله کردهند، اظهار داشت: از سال ۵۷ تا به امروز شاهد هستیم که با پیروزی انقلاب، توطئه‌های رنگارنگ متنوعی از طرف دشمنانی که در ایران دارای جایگاه بوده‌اند و تقریباً تعیین‌کننده سیاست‌ها و بهره‌های اقتصادی در ایران داشتند انجام می‌شود و از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و حمله به اصل نظام تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه این‌گونه رفتارها تازگی ندارد، گفت: من فکر می‌کنم یکی از ابعاد مهم حوادث این روزها که نو و البته جدی است، آن است که دشمن یک نوع حق و باطل را با یکدیگر مخلوط کرده و لذا اگر مطالبه‌ای درباره رسیدگی به یک پرونده وجود دارد، افرادی در این جریان همراه شده‌اند و به‌نظام، اموال عمومی و مردم به بهانه مطالبه، حمله کرده‌اند و آسیب زده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح با بیان اینکه در شرایط فعلی، جامعه و نهادهای مختلف کشور باید برای بهبود شرایط موجود کمک کنند، افزود: امروز پلیس در میدان عمل در عرصه امنیت کشور، با ایستادگی در مقابل آشوب گران و فتنه گران شهدایی را تقدیم کرده است.

وی افزود: همچنین کسانی که با مردم ارتباط بیشتری دارند و به اقشار مختلف می‌توانند دسترسی داشته باشند، از جمله رسانه‌ها، معلمان، حوزویان، علما و مراجع، سهم عمده‌ای در روشنگری و تبیین حقیقت واقعی حوادث اخیر دارند.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه‌های معاند و حتی هالیوودی در یک برنامه حساب‌شده، امروز علیه ایران در دنیا می‌تازند، مطرح کرد: اگر فعالان و دوستداران انقلاب اسلامی صحنه را ترک کنند، فکر جوان و نوجوان ایرانی از تبلیغات و شایعات رسانه‌های معاند پر خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در روزهای اخیر و تحلیلی که ایشان در رابطه با مسائل کشور ارائه کردند، گفت: نکته مهمی که در بیانات رهبر انقلاب اسلامی بود، ایشان از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری کردند و گفتند حتی در بین زنان بی‌حجاب جامعه و بدحجاب این‌طور نیست که همه این‌ها طرفدار دشمنان باشند، بلکه برخی از این افراد از دلسوزان، طرفدار این نظام، انقلاب و دین هستند، منتها کمبودهای ظاهری دارند که به لحاظ موازین شرعی رعایت نمی‌کنند و لذا باید گفت فرمایش ایشان مانند یک پدر حکیم و مهربان که طبق آیه قران کریم «رُحَماءُ بَینَهُم» بود، زیرا جوانان نیاز به هدایت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح تصریح کرد: امروز باید در مقابله با دشمنان خارجی یک‌صدا باشیم و اجازه ندهیم دولت‌های آمریکا، رژیم اسرائیل، آل سعود با سوءاستفاده از جریانات داخلی و احساسات مردمی در مسائل کشور دخالت کنند، اگر کمبودی و اعتراضی است از راه قانونی مسئولین رسیدگی کنند و عادلانه، منصفانه و با سرعت پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی لازم است تا از پرچم ایران، قرآن، ارزش‌های دینی و شهید سلیمانی به‌عنوان نماد مقاومت و نمادهای ملی کشور دفاع کنیم، برای جبران نقص‌ها وارد میدان شویم و حوزویان و بزرگان ارتباط چهره به چهره با مردم داشته باشند تا حرف مردم را بشنوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح به تشریح نقش حوزویان و مبلغان در شرایط فعلی پرداخت و خاطر نشان کرد: حوزویان با حضور در بین مردم به‌خصوص جوانان، حرف‌ها و شعارهای آن‌ها را بشنوند.

وی تصریح کرد: برخی از شعارهایی که امروز در کوچه و خیابان می‌گویند از روی هیجان است، بنابراین لازم است بستری برای گفت‌وگو ایجاد شود، چرا که برخی از جوانان اشتباه فکر می‌کنند و با گفت‌وگو منشأ آن اشتباه را باید پیدا کرد و با مهربانی و سعه‌صدر دغدغه‌های جوانان را پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هدف IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    هدف امر به معروف و نهی از منکر، معرفی بزهکار به عنوان کس دیگر نیست. هدف ممانعت از سرایت بزه به دیگران تا حد امکان است.