یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی‌اکبر خوش‌گفتار

حوزه/ اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدا ۲۶ آبان‌ماه در شب شهادت شهید زین‌الدین در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی‌اکبر خوش‌گفتار، دبیر ستاد ملی کنگره ملی شهدای استان قم امروز در نشست خبری نخستین اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان با موضوع «گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام» که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفت اجلاسیه شهدا در قم گفت: اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدا ۲۶ آبان‌ماه در شب شهادت شهید زین‌الدین برگزار می‌شود؛ عناوین این اجلاسیه‌ها به ترتیب شهدای نیروی انتظامی(فراجا)، شهدای ارتش، شهدای نهضت جهانی اسلام و بین‌الملل، شهدای بانوان، اجلاسیه جوانان، سنگرسازان بی‌سنگر، شهدای اصناف و اجلاسیه پایانی با محوریت ۶۰۹۰ شهید استان قم است.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم با اشاره به محصولات فرهنگی تولید شده درباره شهدا خاطرنشان ساخت: کتاب‌هایی به‌صورت مجموعه تصاویر شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها در حال آماده‌سازی است؛ کتاب ویژه یکی از شهدای دفاع مقدس «شهید مهدیار» از خلبانان جاویدالاثر به‌زودی روانه بازار نشر می‌شود. حدود ۵۰ عنوان کتاب دیگر نیز به‌زودی با مشارکت انتشارات جمکران آماده می‌شود.
وی افزود: شعر سمفونی شهدای قم با عنوان خط‌شکنان از سوی خانه موسیقی ایران و توسط استاد نوربخش با اجرای ارکستر سمفونی تهران تهیه و اجرا می‌شود.
خوش‌گفتار یادآور شد: فیلم شهدای استان قم به کارگردانی جواد افشار به‌ همت بنیاد فارابی در دست ساخت است؛ همچنین دو سریال در مورد زندگینامه شهید زین‌الدین به همت سازمان سینمایی اوج در دست ساخت است.
خوش‌گفتار در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه فیلم‌های مستند متعددی در موضوع معرفی شهدا و برکات آنان به جامعه اسلامی در دست تولید قرار دارد گفت: فیلم شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) به‌زودی ساخته می‌شود و همچنین ۶۰ مستند در معرفی شهدا به جامعه اسلامی در حال ساخت است که تاکنون ۱۰ مستند، روزهای نهایی کار را سپری می‌کنند.
خاطرنشان می شود: «گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام» در روز ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن بیداری جامعةالزهرا(س) برگزار می شود و مهمانانی از خانواده‌های شهدای نهضت جهانی اسلام در این اجلاسیه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha