یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
البرز

حوزه / امام جمعه فردیس گفت: اولین کار امام جمعه و ائمه جماعت، تحول فرهنگی است و بقیه موارد فرع بر کار فرهنگی هستند، بنابراین از روحانیون و مبلغان می‌خواهم به میدان بیایند و عرصه کار فرهنگی و آموزش و پرورش را تقویت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، همایش ماهانه ائمه جماعات و روحانیون شهرستان فردیس امروز با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس و علیرضا عباسی نماینده مردم کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع المهدی(عج) فردیس برگزار شد.

امام جمعه فردیس در این دیدار ضمن توصیه‌های اخلاقی بر پرهیز از کبر، غرور و حسد، اظهار داشت: نماز جمعه باید مانور حضور مومنین باشد و لذا ضروری است تا مردم را برای این حضور انقلابی فرا بخوانید.

وی با طرح این سوال که اگر ما نتوانیم خودسازی کنیم، چطور می‌توانیم جامعه را بسازیم، گفت: حیف است در این عصر ظهور لایق سربازی امام زمان (عج) نباشیم، چرا که انسانی که تحت تسخیر شهوات است نمی‌تواند به عنوان سرباز امام زمان(عج) به ایفای نقش بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه ساز ظهور باشیم، مطرح کرد: در این مسیر ضروری است تا تقوای خدا را بیشتر از گذشته پیشه نماییم.

حجت‌الاسلام حسینی با تشریح اهمیت کارهای فرهنگی در جامعه، خاطر نشان کرد: یکی از الزامات کار فرهنگی انصاف است، در خصوص هر موضوعی باید جانب انصاف را رعایت کنیم و از سیاه نمایی یا تحلیل سیاه و سفید خودداری کنیم و از طرفی نیز نباید وقت خود به مچ‌گیری صرف کنیم، بلکه به جای مچ گیری می‌توان به کمک یکدیگر بشتابیم.

وی با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی قبل از دانش آموزان، دغدغه‌ ما باید معلمین باشند، اظهار داشت: اولین کار امام جمعه و ائمه جماعت، تحول فرهنگی است و بقیه موارد فرع بر کار فرهنگی هستند، بنابراین از شما می‌خواهم به میدان بیایید و عرصه کار فرهنگی و آموزش و پرورش را تقویت نمایید.

امام جمعه فردیس در ادامه با تحلیل سیاسی ریشه‌های آشوب و اغتشاش و راه‌های صحیح مواجهه با آن به تشریح وظایف روحانیون در این چنین شرایطی پرداخت و گفت: امروز دشمن با تمام وجود برای نابودی ایران مستقل، قوی و اسلامی تلاش می‌کند.

دکتر عباسی نماینده مردم کرج و فردیس نیز در این نشست ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت جاری کشور، به برخی از مشکلات کشور و شهرستان از جمله مشکل ساختمان اداری آموزش و پرورش به عنوان مقدمه‌ای برای استقلال آن از کرج اشاره کرد که با پیگیری امام جمعه و مساعدت شورای شهر قابل حل است.

در بخش دیگر این نشست، تعدادی از روحانیون حاضر در جلسه به بیان دغدغه‌های و دیدگاه‌های خود در قالب پرسش و پاسخ پرداختند.

در پایان نشست حاضرین ضمن تجدید بیعت با ولی امر مسلمین جهان و تشکر از مردم رشید و بصیر ایران و حمایت از فرماندهی انتظامی شهرستان، ضمن محکوم کردن آشوبگران و اغتشاشگران، خواستار مجازات شدید و سریع اراذل و اوباش شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha