جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شیعه و سنی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز با تصریح اینکه بیش از ۹۰ درصد میان اهل سنت و اهل تشیع مشترکات وجود دارد، گفت: اینکه برخی، همه مشترکات را رها کرده و درصد کم اختلافات را می گیرند اوج کج سلیقگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد چوگانی مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) امروز در نشست علمی طلاب اهل تسنن و تشیع که در مدرسه علمیه رضویه شیراز برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: مشترکات تشیع و اهل سنت بسیار است.

وی در ادامه با تصریح اینکه بیش از ۹۰ درصد میان اهل سنت و اهل تشیع مشترکات وجود دارد، اضافه کرد: اینکه برخی، همه مشترکات را رها کرده و درصد کم اختلافات را می گیرند اوج کج سلیقگی است.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) با بیان اینکه بی انصافی است که امت پیامبر(ص) دچار گروه و حزب شود، عنوان کرد: آنچه مسلم است این بوده که در آخرت همه متحد می شوند چراکه جزو اعتقاد شیعه است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی مقدمه موفقیت جهانی است، کار شیطان نفاق و اختلاف افکنی است، هرکجا اختلافی باشد شیطان در آنجا حضور دارد، امام راحل نیز فرمود آمریکا شیطان بزرگ است این را کشورهای اسلامی باید بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین چوگانی گفت: اراده شیطان اختلاف افکنی میان کشورهای مسلمان است چرا برخی کشورهای مسلمان نمی خواهند این را بدانند ایستادگی در مقابل استکبار وحدت می خواهد؛ وحدت نشانه پیروزی است، آنچه ایران را در هشت سال جنگ دفاع مقدس پیروز کرد وحدت آحاد جامعه بود.

وی افزود: خداوند می فرماید هرکسی دم از تفرقه بزند دشمن خداوند است، به ویژه امروز که رژیم منحوس اسرائیل در صدد از بین بردن حقیقت اسلام است، آمریکا و اسرائیل دشمن اسلام هستند.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین، یمن و افغانستان سنی هستند اما جمهوری اسلامی خود را مدافع امت های سنی می داند، تمام ملامت های جهانی را هم به جان خریده است اما مقاومت می کند انتظار این است که همه کشور های اسلامی بر علیه کشور هایی مانند آمریکا و اسرائیل ایستادگی کنند.

وی در واکنش به فتنه اخیر نیز اینگونه بیان کرد: همه آشوب ها زیر سر آمریکا و اسرائیل است، با این کشور ها آیا باید مماشات کرد، با آل سعودی که همه سرمایه خود را علیه جهان اسلام هزینه می کند باید مماشات کرد.

حجت الاسلام والمسلمین چوگانی ادامه داد: شعار همه ما زن، زندگی و آزادی است، اما همراه با حیا نه آزادی مطلق که دانشمندان غربی هم به آن اعتقادی ندارند، آزادی مطلق و حیوانی را هیچ آدم عاقلی نمی پذیرد ما به زن معتقد هستیم؛ عزتی که جمهوری اسلامی به زن بخشید کدام نظام بخشیده است. در رژیم طاغوت جایگاه زن وسیله ای برای سو استفاده بود که امروز نیز به دنبال آن هستند، در این رژیم یک درصد از بانوان استاد دانشگاه بودند افتخار ایران است که بیش از ۲۰ درصد اساتید دانشگاه را بانوان تشکیل دادند، در عرصه آسیا ۵ مدال بانوان در رژیم طاغوت کسب کردند اما پس از انقلاب ۱۶۰ مدال کسب کردند در بخش پزشکی، نشر و نویسندگی نیز اینگونه است.

وی مطرح کرد: دشمن در صدد گرفتن هویت و شخصیت زن است که متأسفانه عاطفه دختران جوان را بر انگیختند، باید با زبان منطق و عقل وارد جامعه شد، امروز دشمن سرمایه گذاری می کند و بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره ای علیه نظام اسلامی فعالیت می کند؛ مقام معظم رهبری فرمود اینها دشمنان ایران هستند.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) خطاب به طلاب اهل تسنن و تشیع گفت: وظیفه طلاب روشنگری و بصیرت افزایی است و باید در مقابل دشمن مشترک ایستادگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha