شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ناظم اعلیٰ جامعہ نعیمیہ علامہ ڈاکٹر راغب حسین نعیم

حوزه/ مفتی راغب نعیمی گفت: مسلمانان باید روی نقطه اتصال تمرکز کنند و اگر اختلافی وجود دارد نباید آن را به تفرقه تبدیل کنند. اگر همه در دایره خود مشغول فعالیت باشند قطعا به نفع مسلمانان است و جامعه پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مفتی راغب نعیمی رئیس دارالعلوم جامعه نعیمیه پاکستان در هفتمین ویبنار سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بیان داشت: خداوند متعال از طریق وحی راه هدایت مسلمانان را در همه عرصه های زندگی در قرآن بیان کرده است. ما هرگز در اساس با یکدیگر اختلاف نخواهیم کرد، اما ممکن است در اموری اختلافاتی نیز وجود داشته باشد. وقتی می بینیم که در انسان تغییر فکری رخ می دهد و اگر این تغییر بدون تعصب و تفرقه باشد، نقش مهمی در رشد انسان دارد. اگر این تغییر فکری با تعصب و برتری طلبی و تکبر همراه باشد، به درگیری منجر می شود و در نتیجه افراد متفرق و جامعه ای متمدن برای مسلمانان نخواهیم داشت.

مفتی راغب نعیمی تصریح کرد: ما مسلمانان باید روی نقطه اتصال تمرکز کنیم و اگر اختلافی وجود دارد نباید آن را به تفرقه تبدیل کنیم. اگر همه در دایره خود مشغول فعالیت باشد قطعا به نفع مسلمانان است و جامعه پیشرفت خواهد کرد.

رئیس جامعه نعیمیه پاکستان خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید عقاید خود را به دیگران تحمیل کنند. هرکسی در انجام مراسم و عبادات بر اساس اعتقادات و دستورات دینی خود آزاد است اما در نظر داشته باشد که به دیگران آسیبی نرساند زیرا این آسیب باعث تفرقه می شود و منجر به فرقه گرایی و جناح گرایی می شود.

وی تاکید کرد: اسلام دین برتر است و هیچ دینی برتر از آن نیست. پس باید در مناطقی که مسلمانان تحت فشار و ضعیف هستند، پشتیبان و حامی آنان باشیم تا دشمنان تعرض نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha