پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1048060
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
مراسم نوجوانان

به گزارش خبرگزاری حوزه، جشن قرآنی «رحمت للعالمین» عصر امروز با حضور جمعی از قرآن‌آموزان و اساتید قرآنی به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) غروب امروز جشن قرآنی «رحمت للعالمین» را با حضور قرآن آموزان رشته‌های حفظ، قرائت و مداحی، اساتید و زائران آستان مقدس بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار کرد.

تجلیل از قرآن آموزان برتر در مسابقات قرآنی مرکز از دیگر برنامه‌های محوری این مراسم جشن بود و در این مراسم جشن افتتاح کلاس‌های قرآنی و معارفی ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث انجام شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام صاحب هنر از اساتید مرکز درباره روش‌های حفظ قرآن کریم برای خانواده‌ها و نوجوانان توضیح داد.

تبیین برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای نوجوانان در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن کریم و مداحی از دیگر محورهای سخنرانی این استاد مرکز قرآن و حدیث بود.

حجت الاسلام صاحب هنر با تببین برنامه های مرکز قرآن و حدیث برای گروه سنی کودک و نوجوان تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته های مختلف حفظ در بخش حفظ کودک که شامل حفظ جزء سی قرآن و حفظ یک جزء و حفظ دو جزء می شد و برگزاری مسابقات در بخش نوجوانان که شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزءو حفظ کل قرآن کریم می شود از دیگر برنامه های ترم تابستان مرکز برای گروه سنی کودک و نوجوان بود.

وی افزود: مرحله مقدماتی مسابقات حفظ قرآن کریم در دهه ولایت با حضور ۲۵۰ شرکت کننده برگزار شد و مرحله نهایی آن نیز در آستانه هفته وحدت برگزار شد که برگزیدگان مرحله نهایی نیز مشخص شدند.

استاد حفظ مرکز قرآن و حدیث یادآور شد: در ترم پاییز نیز مرکز برنامه های متنوعی را برای قران آموزان در گروه سنی کودک و نوجوان در رشته‌های مختلف قرآنی و معارفی در نظرگرفته است که این برنامه های در روزهای تعطیلی دانش آموزان برگزار شده و آسیبی به امر تحصیل کودکان و نوجوانان علاقه مند به رشته های حفظ، قرائت قرآن کریم و مداحی وارد نمی کند.

همخوانی سرودهای انقلابی، برگزاری مراسم مولودی خوانی از سوی نوجوانان، تلاوت آیات مختلف قرآن کریم از سوی قاریان و حافظان نوجوان ‌ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم با تجلیل از قرآن آموزان نوجوان و انجام قرعه کشی هدایای متبرکی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha